raurew Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 hei. jeg har en renault laguna 94 mod.1,8 RT. igår mens jeg kjørte stoppet bilen momentant og jeg mistet all strøm til bilen. etter å ha renset batteriledningen fikk jeg strøm igjen men får bare starte motoren for noen sekunder før den stopper igjen.på måte samme som hvis startsperre er aktivert men siden jeg ikke har startsperre på denne bilen må det være noe annet. på instrumentet lyser varslingslampa for insprutningsfeil.det er det lampa som har figuret som hjerterytmus maskin på sykehuset. kan noen hjelpe meg please???? har kjekket alle vannlige sikringer og alle var ok.inne i instruksjonsboka står det hvis varsellampa for insprutningsfeil lyser så er det elektriskfeil i systemet. håper på deres hjelp Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har du sjekket hva batterispenningen ligger på? Lenke til kommentar
raurew Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 takk for svaret først. ja den er normalt tror 13,5 eller 14 men helt normalt siden jeg har testet baterien til andre bilen min. de hadde samme verdi Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Ok, jeg bare tenkte du kunne ha noen celler som var deffekt (isåfall ramler hvilespenningen ned med noen volt, men den vil levere nok strøm til å kjøre startmotoren på noe redusert effekt likevel). Det virker ulogisk for meg å klare i miste all spenning fra batteriet slik at alt elektrisk ryker og kunne løse det med å rense batteripoler. Jeg ville kanskje rettet søket mot bensintrykk. Hvis motoren starter og går, og så stopper betyr det at motorstyringen fungerer. Den vil ganske enkelt ikke starte uten motorstyringen, siden den ikke får tenning. Bensinpumpa skal du høre om du setter tenningslåsen til ON, og ikke starter motoren. Den durer da i et par sekunder, og er tydelig hørbar fra bagasjerommet. Hvis den ikke lager noe lyd, så er det der feilen ligger. Kan forøvrig også være at registerreima har hoppet over èn eller flere tenner, men det forklarer ikke hvorfor bilen mister spenning. Endret 5. mars 2011 av gxi Lenke til kommentar
raurew Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 ok. jeg tror jeg hører bensinpumpa i noen sekunder. men som sagt i dashbordet lyser varsellampaen som sørger for at motoren skal stoppes momentant hvis det er noe feil i systemet. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Lampen for innsprøytningsfeil skal lyse et par sekunder etter at tenning slås på om jeg husker rett. Tror ikke man skal trenge å starte motor for at den skal slukke. Dette er også lampe for startsperre på de første bilene med startsperre, så ikke si det 100% sikkert at du ikke har startsperre. Lenke til kommentar
raurew Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 hmmm. altså metoden hvordan motoren stopper er likt som når startsperre er aktivt.da må jeg i dette tilfelle ringe renault og spørre og de kan fortelle meg om bilen min har startsperre da. Lenke til kommentar
raurew Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 men så vit jeg kan huske skal biler som har startsprerre også ha inngang får computer får å koble dataen på hvis du kjønner hva jeg mener. på bilen min er det ingen sted man kan koble dataen på Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Joda, det er det. Det er en 12-pinsconnector i motorrommet med lokk over. Den sitter rett under frontruta. Den er der uansett pga diagnose mot motorstyring, airbag, og lignende. Endret 5. mars 2011 av gxi Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Det er nok en inngang på den, sett bak askebegeret? Lenke til kommentar
raurew Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 bak askebeggeret er ikke noe men om den kan ligge ved motorrommet?? det kan være mulig det. Lenke til kommentar
raurew Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 men nå tror jeg faktisk det er startsperren. på boka står det hvis denne varsellampa lyser så har døra blitt åpnet på feil måte og bilen ikke mer vil godtkjenne nøkkelen. det står noe med å lage coden manuelt ved å trykke på gaspedalen starte tenning osv.noen som har hatt samme problem før?? jeg bruker fjernkontroll og har sentraltlås Lenke til kommentar
raurew Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 problemen er fikset. når jeg fikk kortslutning og mistet all strøm hadde jeg låst bakdøra manuelt og derfor ble startsperre aktivert siden bakdøra var låst og framdøra åpent.måtte bare låse og åpne dørene og da gikk bilen igjen. takker for all hjelp jeg fikk her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå