Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei...skal reise til syden på søndag og står mellom Olympus mju 300 og canon ixus 400??????må kjøpe et av de i morgen tidlig!!!Noen som har noen mening om dette???Trenger virkelig gode råd...siden jeg ikke har så god peiling..og det er masse penger det er snakk om.. mitt første digitalkamera..gode klare bilder er det viktigste....og batteriet...kan noen være så snill å hjelpe???? Vennelig hilsen meg

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei...skal reise til syden på søndag og står mellom Olympus mju 300 og canon ixus 400??????må kjøpe et av de i morgen tidlig!!!Noen som har noen mening om dette???Trenger virkelig gode råd...siden jeg ikke har så god peiling..og det er masse penger det er snakk om.. mitt første digitalkamera..gode klare bilder er det viktigste....og batteriet...kan noen være så snill å hjelpe???? Vennelig hilsen meg

takker for svar

Vet ikke om du har bladd litt i tidligere poster, men min erfaring med ixus 400 er at batteriet holdt akkurat til å fylle et 256 mb kort og overføre bildene til pc. Det sier litt for sent fra at den trenger oppladning. Derfor vil det nok kanskje være lurt med ekstra batteri om du kjøper den... hvertfall har jeg gjort det. Vil si den lager bra bilder. Dette er også mitt første digital kamera så jeg kan ikke si jeg har ikke noe grunnlag for å si om det er mye bedre enn alt annet osv. Klart det blir en del penger, må vel også sikkert ha et minnekort i tillegg. Dette gjelder vel i grunn begge kameraene. olympus mju kan jeg ikke si så mye om, men denne er vel litt mere robust, står hvertfall at den har 'værsikret kamerahus'. Ixus har jo også 4MP, mot mju sin 3,2MP. Hvor mye dette har å si vet jeg egentlig ikke.

En annen ting som jeg ser er at mju bruker XD kort, mens ixus har compact flash. Compact flash ser ut som er en god del billigere, men så er jo også Mju en god del billigere enn ixus igjen.

Vet ikke om dette var til hjelp eller enda mere forvirring :wink: men uansett hva du kjøper så tror jeg nok du blir fornøyd. Jeg er hvertfall fornøyd med min ixus når alt kommer til alt... uansett... GOD FERIE!

Lenke til kommentar
Det hadde jo vært en fordel om man kunne holde seg til normal forum-oppførsel.

En post med utrolig intetsigende tittel (HASTEER!!) og innhold bestående av en endeløs rekke ??? og !!!!! fortjener etter min mening ikke noe svar.

beklager så meget at jeg sa noe da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...