Stoltenberg Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har glemt et ord som ble brukt i stedet for fortau. Ordet har jeg ikke hørt på mange år. Er det noen som kjenner til det? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har glemt et ord som ble brukt i stedet for fortau. Ordet har jeg ikke hørt på mange år. Er det noen som kjenner til det? Trottoar på svensk ihvertfall Lenke til kommentar
thadon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Gangvei? Eventuelt gangfelt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Gangfelt og gangvei er ikke det samme. Gangfelt er det du bruker når du skal krysse gata, Gangvei er det samme som fortau. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Både gangvei og gangfelt er noe helt annet enn fortau, og de to ordene er i daglig bruk, mens trådstarter etterlyste et ord som har gått ut av bruk. Så trottoar (evt. trottoir, som er den franske skrivemåten) er nok det beste forslaget så langt. Så får vi se om trådstarter snart kommer med noen respons. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Gangfelt og gangvei er ikke det samme. Oi, da må jeg ha brukt feil ord i en del år. Man lærer noe hver dag. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Gangvei er det samme som fortau. Bruk Google Bilder med gangvei som søkeord, så får du se hvordan gangveier ser ut. Ytterst få av dem kan kalles fortau. Man kan vel si at et fortau er en gangvei, mens en gangvei slett ikke behøver være et fortau. Men uansett er det ikke gangvei trådstarter var ute etter, for ordet gangvei lever i beste velgående. Endret 6. mars 2011 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Kanskje jeg husker feil, men det var ikke trottoar.. Det har jeg ikke hørt før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå