Gå til innhold

Skal kjøpe pc, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

så du Quattro123 mener att den maskinen er passe nice ?..

Jeg vil dra spill uten lag, f.eks crysis..

Dette kan dra crysis lett! En annen ting som er kjekt, er at her er pc`en ferdigbygd. Men dette er jo ikke bare positivt. Med dette oppsettet kan de andre konfirmantene pisse på seg.

Hahah, nice. Men kan jeg få en bedre pc til samme pris?. Pcen var jo nice, men vist jeg kan få en bedre en, så hadde det vært topp.

Du kan fint få en bedre PC til samme pris. Som det er nevnt før, kjøp deg en intel 2500k prosessor, og handle varene dine på et annet sted enn komplett, da de generelt er litt dyrere enn andre.

Dustin-home er et veldig fint sted og finne komponenter

Hadde du orket å laget ett oppsett.. ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bygge selv eller vil du ha ferdigbygd? Og hvor mye trenger du av deler? Fult oppsett med operativsystem, skjerm, tastatur og mus i tillegg, eller bare selv PC'en?

Her er forslag til ferdigbygd av komplett.no

(http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10440)

Varenr.:603482

Ahead Nero 9 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Støtsikker PC-eske STOR

NZXT Phantom Big Tower Hvit

Corsair HX 750W PSU

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9

MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Western Digital Caviar® Green™ 1TB

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Pris - 11, 950 kroner

Selvbygg; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=901863&su=93EA2A5A-33B6-442E-9F81-2EE68A4A6DAB

Den er så godt som en super PC. Det er ihvertfall ypperlige kvalitets komponenter over hele linja. Betydelig dyrere enn den ferdigbygde, men da får du med en raskere og større SSD, en bedre lagringsdisk og et skjermkort med knallgod kjøling.

Lenke til kommentar

Skal du bygge selv eller vil du ha ferdigbygd? Og hvor mye trenger du av deler? Fult oppsett med operativsystem, skjerm, tastatur og mus i tillegg, eller bare selv PC'en?

Her er forslag til ferdigbygd av komplett.no

(http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10440)

Varenr.:603482

Ahead Nero 9 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Støtsikker PC-eske STOR

NZXT Phantom Big Tower Hvit

Corsair HX 750W PSU

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9

MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Western Digital Caviar® Green™ 1TB

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Pris - 11, 950 kroner

Selvbygg; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=901863&su=93EA2A5A-33B6-442E-9F81-2EE68A4A6DAB

Den er så godt som en super PC. Det er ihvertfall ypperlige kvalitets komponenter over hele linja. Betydelig dyrere enn den ferdigbygde, men da får du med en raskere og større SSD, en bedre lagringsdisk og et skjermkort med knallgod kjøling.

Ikke verst..

Det er vell fult oppsett, operativ system er ikke nødvendig å kjøpe. Men alt det andre..

Prisen er max 15k..

Og jeg skal bygge selv..

Lenke til kommentar

Jeg la til en liste i det forrige innlegget mitt, det eneste problemet er at hovedkortet ikke er på lager enda, da alle ble trukket tilbake pga en feil fra intel sin side. Så om du greier og smøre deg med tolmodighet, er det en ganske fremtidsrettet PC, med en kraftig prosessor, et godt skjermkort, stilfullt kabinett og en strømforsyning som er god nok til og dra en SLI/crossfire combo.

Lenke til kommentar

Jeg la til en liste i det forrige innlegget mitt, det eneste problemet er at hovedkortet ikke er på lager enda, da alle ble trukket tilbake pga en feil fra intel sin side. Så om du greier og smøre deg med tolmodighet, er det en ganske fremtidsrettet PC, med en kraftig prosessor, et godt skjermkort, stilfullt kabinett og en strømforsyning som er god nok til og dra en SLI/crossfire combo.

Jeg har god tid.. hehe..

Håper jeg får en pc som kan dra crysis på full grafikk uten lag, og andre spill såklart..

Håper på det beste egentlig, til en rimelig pris (15k)

Lenke til kommentar

så du Quattro123 mener att den maskinen er passe nice ?..

Jeg vil dra spill uten lag, f.eks crysis..

Dette kan dra crysis lett! En annen ting som er kjekt, er at her er pc`en ferdigbygd. Men dette er jo ikke bare positivt. Med dette oppsettet kan de andre konfirmantene pisse på seg.

Hahah, nice. Men kan jeg få en bedre pc til samme pris?. Pcen var jo nice, men vist jeg kan få en bedre en, så hadde det vært topp.

Du kan fint få en bedre PC til samme pris. Som det er nevnt før, kjøp deg en intel 2500k prosessor, og handle varene dine på et annet sted enn komplett, da de generelt er litt dyrere enn andre.

Dustin-home er et veldig fint sted og finne komponenter

edit:

her er en liste jeg satt sammen post-166558-0-55846100-1299351780_thumb.png

Kingston SSDNOW V er utdaterte og trege SSD'er, spesielt iforhold til Intel's 510 SSD'er og tilogmed Crucial C300.

I tillegg får du ikke MSI GTX 570 Twin Frozr fra dustinhome, og visst man skal kjøpe komponent for komponent, er det sånn passe idiotisk å ikke velge det kortet. Det koster ikke mer enn det vanlige 570 kortet til Msi, og leverer knallbra kjøling og overklokkingspotensiale.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg ikke kan så mye om SSD, men, vet at crucial c300 er en ganske god en. Fant den desverre ikke på dustin. Så heller ikke noe til twin frozr versjonen av 570en, den har som du sier mye bedre kjølingsevne.

Men, uansett er det ikke veldig sparsomt og kjøpe på komplett, det er en av de dyreste nettbutikkene

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg ikke kan så mye om SSD, men, vet at crucial c300 er en ganske god en. Fant den desverre ikke på dustin. Så heller ikke noe til twin frozr versjonen av 570en, den har som du sier mye bedre kjølingsevne.

Men, uansett er det ikke veldig sparsomt og kjøpe på komplett, det er en av de dyreste nettbutikkene

Sant det, men da er man tross alt også trygg på at man får god service, rask levering. Men Dustinhome er jo også god på service, så det spiller ingen rolle.

Tingen med dustinhome er at de ikke har akkurat topp utvalg, men med gode priser, mens det er motsatt med Komplett.

Tilslutt kommer det ann på om han vil ha ferdigbygd eller ei. Om han skal ha ferdigbygd, er Komplett det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...