Gå til innhold

Skal kjøpe pc, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, da er det på tide å kjøpe meg gaming pc, med nydelig anledning så blir jeg komfimert i mai. Jeg har laget en liten " visning " på hvilken pc jeg foretrekker best, og alt er valgt ut selv : http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=901812

Jeg er langt ifra en pc ekspert, og dermed trenger jeg deres hjelp.

Er det noe som mangler, trenger, eller forandringer så vil jeg gjerne vite om dette.

Tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handlevognen er tom.

såpass.

Da gir jeg ut navnene..

Prossesor : AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Strømforsyning : Corsair TX 750W PSU

Ram : Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 16GB

Skjermkort : XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5. x2

Kabinett : NZXT Phantom Big Tower Hvit

Hovedkort : ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366

Vannkjøling : Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Skjerm : BenQ 24

Beklager dette med linken..

Lenke til kommentar

16GB ram er bortkastet. Du vil faktisk ikke få brukt det. 4 holder, 8 kan være en fordel til enkelte ting, men 16GB trenger du rett og slett ikke.

Dessuten passer ikke cpu til hovedkort. Du må ha AM3-socket. Ville også kastet skjermkortene og gått for ETT gtx 570/580 eller HD6970/6990 (som kommer snart) som vil gi deg like bra (omtrent) ytelse og senere anledning til å kjøre SLI/CF.

Lenke til kommentar

Ville heller gått for et oppsett a la dette her (fra en annen post på forumet), men juica opp skjermkortet hvis budsjettet tillater det. Da er du fremtidsrettet i tillegg.

183468_1736754301932_1330832029_31932749_1936428_n.jpg

Dette er forøvrig fra Dustinhome.no, som ofte er billigere enn komplett og har minst like rask levering og god service.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

16GB ram er bortkastet. Du vil faktisk ikke få brukt det. 4 holder, 8 kan være en fordel til enkelte ting, men 16GB trenger du rett og slett ikke.

Dessuten passer ikke cpu til hovedkort. Du må ha AM3-socket. Ville også kastet skjermkortene og gått for ETT gtx 570/580 eller HD6970/6990 (som kommer snart) som vil gi deg like bra (omtrent) ytelse og senere anledning til å kjøre SLI/CF.

Hm, okei.

Hvilket hovedkort mener du jeg skal velge?. Jeg har også vurdert GTX 580..

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Handlevognen er tom.

såpass.

Da gir jeg ut navnene..

Prossesor : AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Strømforsyning : Corsair TX 750W PSU

Ram : Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 16GB

Skjermkort : XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5. x2

Kabinett : NZXT Phantom Big Tower Hvit

Hovedkort : ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366

Vannkjøling : Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Skjerm : BenQ 24

Beklager dette med linken..

Det er jo småmorsomt når konfirmantene kommer hit med sine super-deluxe overkill PC'er de ønsker å kjøpe.

Sekskjerners AMD prosessor er et veldig dårlig valg nå om dagen, med tanke på at Intel's i5 2500k knuser den til omtrent samme pris. Hovedkort til den prisen Rampage III Extreme er av, er beregnet på ekstreme entusiaster/overklokkere. Hovedkort til 1000-1500 kroner er mer enn godt nok for alle andre.

Jeg ville ikke gått for Crossfire, siden det gir økt varme og støy og fører av og til til kluss med drivere og spill. 16 GB med Ram er jo ALT for mye. 8GB er mer enn nok, da har du mest sannsynlig det dobbelte av det du behøver.

I tillegg ville jeg kjøpt Noctua DH-14, som koster en hundrelapp mer enn H50 og kjøler bedre.

Kjøp Intel i5 2500k med Asus P8P67 Pro/Sabertooth + GTX 570. GTX 580 er unødvendig, siden ytelsesforskjellen er såpass liten på større oppløsninger som 1920x1080. Det gir masse ytelse for pengene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke så værst..

Jeg har også ett lite spørsmål, intel vs amd. Amd er så mye billigere enn intel, og jeg har hørt att det er ikke så stor forskjell..

Men sånt burde du ikke høre på, som oftest. AMD er IKKE så mye billigere enn Intel. I5 2500k koster så lite som 1750 kroner omtrent, og knuser alt av AMD's prosessorer.

Du har mye penger å "blåse" bort. Da er det viktig at man distribuerer pengene riktig, slik at man får mest mulig.

Stol på meg at en i5 2500k vil gjøre deg mer fornøyd enn noen av AMD's prosessorer du får på markedet nå. I5 2500k er en generasjon nyere enn AMD's nyeste prosessorer og dermed betydelig mye raskere.

Jeg foreslår GTX 570 fordi det gir mer enn nok ytelse til dagens spill, samtidig som GTX 580 ikke gir stor nok ytelsesforskjell på 1900x1080 (HD-oppløsning) til at det er verdt 1000 kroner ekstra.

Samtidig er modulær strømforsyning et must i dagens samfunn, vil jeg påstå. Corsair HX serien er knallgod, men litt dyr. Du kan alltids gå for noe billigere. Cooler Master Silent Pro Gold er også ganske gode.

Om du skal kjøre 2 skjermkort ilag, burde du ha 800 watt +. Ellers, holder alt over 500 watt. Et tips er å se etter 80 plus merkningen på strømforsyningen. En strømforsyning med 80 + gold/silver er dritbra kvalitet.

Om du har flere spørsmål, så spør i vei. Her lever vi for å hjelpe andre.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte en ny PC til 12,5k etter sommerferien og eg er veldi fornøgd med den.

Hvordan folk vil tolke att de er fornøyd med pcen sin er veldig forskjellig..

12,5k er jo mye for en pc, så den kan jo ikke være noe gale med den.

Men det var jo ikke det som var spørsmålet mitt. Jeg trenger jo hjelpen deres, ikke informasjon om hvor mye din pc kostet.

Lenke til kommentar

så du Quattro123 mener att den maskinen er passe nice ?..

Jeg vil dra spill uten lag, f.eks crysis..

Dette kan dra crysis lett! En annen ting som er kjekt, er at her er pc`en ferdigbygd. Men dette er jo ikke bare positivt. Med dette oppsettet kan de andre konfirmantene pisse på seg.

Lenke til kommentar

Dette kan dra crysis lett! En annen ting som er kjekt, er at her er pc`en ferdigbygd. Men dette er jo ikke bare positivt. Med dette oppsettet kan de andre konfirmantene pisse på seg.

Hahah, nice. Men kan jeg få en bedre pc til samme pris?. Pcen var jo nice, men vist jeg kan få en bedre en, så hadde det vært topp.

Lenke til kommentar

Hahah, nice. Men kan jeg få en bedre pc til samme pris?. Pcen var jo nice, men vist jeg kan få en bedre en, så hadde det vært topp.

Du kan fint få en bedre PC til samme pris. Som det er nevnt før, kjøp deg en intel 2500k prosessor, og handle varene dine på et annet sted enn komplett, da de generelt er litt dyrere enn andre.

Dustin-home er et veldig fint sted og finne komponenter

edit:

her er en liste jeg satt sammen post-166558-0-55846100-1299351780_thumb.png

Endret av Byxxi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...