Gå til innhold

Trenger ny pc

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt tips til å bygge om min gamle mediasenter pc, til noe som funker.

Her er oppsettet som jeg kjøpte for noen år siden, ønsket er vel å beholde kabinettet og diskene, men skifte hovedkort, prosessord, ram.

Noen som kan komme med noen velmenende tips ??

Hadde jo et tvkort løsning som jeg ikke fikk brukt noe spess, siden jeg hadde get boks, finnes det kanskej noe nytt smart på denne fronten

* ABIT AN-M2HD, nForce 630a+GF7050PV, Socket-AM2, DDR2, HDMI, m-ATX, PCI-Ex16* AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

* Antec Fusion V2 430w PSU, Silver, HTPC, Micro ATX, aluminium front bezel

* Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

* Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE PCI, Tv-kort m/radio, MCE-Remote, Retail

* Logitech diNovo Edge Norsk trådløst keyboard

* Microsoft Windows Vista Home Premium Nor OEM DVD 32bit

* NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

* Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde heller beholt ram brikken å gå for:

Hovedkort

Prosessor

Desverre må du regne med å måtte kjøpe ny OEM lisens ved bytte av hovedkort.

2 GB ram er riktignok ikke mye, men velger du "windows 7 homebasic" så klarer du deg sikkert eller en linux distribusjon.

Hvis du vil gå for DDR3 så er nok:

Oppgraderingsett AMD noe å vurdere.

Ville gå for X2 260 siden den gir litt bedre ytelse per effektforbruk.

Vil du gå for noe kraftigere er sikkert http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624845 ganske så god.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde heller beholt ram brikken å gå for:

Hovedkort

Prosessor

Desverre må du regne med å måtte kjøpe ny OEM lisens ved bytte av hovedkort.

2 GB ram er riktignok ikke mye, men velger du "windows 7 homebasic" så klarer du deg sikkert eller en linux distribusjon.

Hvis du vil gå for DDR3 så er nok:

Oppgraderingsett AMD noe å vurdere.

Ville gå for X2 260 siden den gir litt bedre ytelse per effektforbruk.

Vil du gå for noe kraftigere er sikkert http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624845 ganske så god.

Takk for hjelpen, du har hjulpet meg langt på vei,,,,

Kunne du kommet med noen tanker om denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604569

Er dette noe av det samme, bare at dette er intel, (passer denne også)

Knut

Lenke til kommentar

Regner med at du ikke ønsker å oppgradere PC`n for ofte, da er det kanskje ikke så dumt å legge seg i "øvre mellomklasse"?

Vet veldig lite om hva som passer i det kabinettet du har, men regner med at det er Mikro ATX som passer?

Som f.eks dette?

Det har 1155 brikkesett som vel er Intel`s siste generasjon prosessor... Vet ikke om dette er det riktigste kortet, men regner med det dyreste er det beste...?

Som f.eks denne prosessoren (k-modell i tilfelle du vil overklokke...)

Dersom noen kan svare på om dette grafikkortet kan brukes, så har jeg et slikt liggendes til en god pris...

6GB RAM kan være passende, koster ikke stort.

Håper noen som vet litt kan si noe om dette forslaget:-)

Endret av larshans1
Lenke til kommentar

Regner med at du ikke ønsker å oppgradere PC`n for ofte, da er det kanskje ikke så dumt å legge seg i "øvre mellomklasse"?

Vet veldig lite om hva som passer i det kabinettet du har, men regner med at det er Mikro ATX som passer?

Som f.eks dette?

Det har 1155 brikkesett som vel er Intel`s siste generasjon prosessor... Vet ikke om dette er det riktigste kortet, men regner med det dyreste er det beste...?

Som f.eks denne prosessoren (k-modell i tilfelle du vil overklokke...)

Dersom noen kan svare på om dette grafikkortet kan brukes, så har jeg et slikt liggendes til en god pris...

6GB RAM kan være passende, koster ikke stort.

Håper noen som vet litt kan si noe om dette forslaget:-)

Ser ut som et fint oppsett dette, litt dyrere, men er nok fint å ikke legge seg for lavt når man skal først skifte ut.

Men trenger jeg ekstra grafikk kort når jeg har dette oppsettet? Jeg bruker min "stue pc" koblet opp på en 47" med hdmi,

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...