Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Hei, fikk den nye maskinen som det står specs på i signaturen min i går, og da jeg testet GPU'ene, så var det bare GPU1 som jobbet, ikke GPU2 (Alt var satt på av CrossfireX osv.), så jeg tenkte da at det var en driverfeil, så jeg fjernet driveren (Ati Catalyst) med Driver Sweeper. Problemet starter når jeg da rebooter maskinen, fordi da får jeg ikke noe bilde lenger, skjermen er bare helt svart og sier; No input signal. Jeg har prøvd så og si alt, bytte til on-board VGA/Dvi funket ikke, bytte DVI kabel funket ikke, har til og med prøvd å installere driverne blindt (noe som viste seg å være ekstremt vanskelig.....Så jeg fikk det ikke til). Det kommer ikke noe bilde i det hele tatt, ikke på boot heller. Noen som har peil hva som er galt? Alt annet funker, kan til og med høre Windows boote osv. Kjører Windows 7. Mvh Konkulf. Endret 5. mars 2011 av Konkulf Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Er desperat ute etter svar, fikk PC'en fra Komplett i går, det siste jeg vil gjøre er å sende den tilbake. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 JEg antar at du har prøvd alle dvi kontaktene på begge kortene? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Prøv med bare ett kort... Ligger jo basic drivere på kortet så skal virke under boot osv. Kanskje en reset av BIOS også. Sjekk om det er noen knapper på skjermen man må trykke for å bytte mellom analogt og digitalt signal (VGA/DVI). Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Prøv med bare ett kort... Ligger jo basic drivere på kortet så skal virke under boot osv. Kanskje en reset av BIOS også. Sjekk om det er noen knapper på skjermen man må trykke for å bytte mellom analogt og digitalt signal (VGA/DVI). Hvordan resetter jeg BIOS uten å kunne se hva jeg trykker på da? Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Åpne kabinettet, vipp ut klokkebatteriet (rundt sølvfarget objekt, ca en tomme i diameter). Done. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Sjekk i manualen. Kan hende du har en knapp på hovedkortet, eller så er det to pinner som skal kortsluttes. edit: eller batteriet tas ut som ferskvare sier. Får du bilde når du bruker on-board kortet? Endret 5. mars 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Nei, får ikke bilde. Er jo garanti på PC'n, så hvis jeg driver å fjerner grafikkort osv, vil ikke da garantien være ubrukelig? Lenke til kommentar
offtopic Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Fikk gamer premium pc fra komplett med nesten samme specs.. klarer ikke å få bilde på skjermen. Har prøvd alt! Jeg fikk det til en gang, da innstallerte jeg spill og fikk testet dem.. alt kjørte 100 % på maks, men etter å ha restartet klarer jeg ikke få liv i skjermen!! har prøvd alle mulige varienter av utganger og inntak. "No input" står det på skjermen. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Du får ta kontakt med Komplett og høre hva du/de skal gjøre... Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Noen butikker er ganske harde på det der med garanti og åpning av kabinett ja. Så hør med de først. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Vel, det jeg gjorde var å fjerne crossfire kabelen/dingsen fra kortene, så funket det helt fint, så fjernet jeg alt som var av gamle drivere, og installerte nye. Funker bra nå. takk Kakeshoma, og alle andre for tipsene Lenke til kommentar
offtopic Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 men da kan du ikke bruke kortene i crossfire? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Joda, satt dem tilbake etter jeg hadde installert driverne igjen Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Aaaah, du hadde kortene i crossfire da driverne ble lagt inn? Tipper det er feilkilden. Mulig at systemet ved en obskur tilfeldighet ikke gjenkjente kortet/kortene pga dette. Lenke til kommentar
offtopic Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 aha ! Jeg fikk det forresten til å fungere uten å måtte gjøre noe stort. Jeg bare åpnet kabinettet, sjeket ledninger, så litt tv, satte det sammen og startet maskinen! Får se hvor lenge dette fungerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå