Gå til innhold

Hvilket bilspill til PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..er kanskje ikke heelt den rette til å

uttale meg om bilspill.. Da jeg selv har en

tråd oppe angående "Toca vs. Colin McRae",

men, jeg ville egentlig bare anbefale

Need For Speed - Hot Pursuit II .. den likte

jeg veldig godt! :) Så den anbefaler jeg..

 

Dog, jeg vurderer å skaffe meg Colin nå,

så sant det ikke kommer opp veldig mange

motstridene meninger (på min egen tråd..)

 

 

med vennlig hilsen

 

 

Bone :)

Lenke til kommentar

det er et street racing spill fra folka bak GTA vice city.

 

Hmm, kan ta for meg karrieremodusen først:

 

Her begynner du i los angeles, du har en slapp bil, og må umiddelbart finn noen og race imot; du kjører bort til en fyr og utfordrer han:

 

Etter du har utfordret en går du inn i flere forskjellige løp mot han og diverse andre kjørere; løp kan være fra å kjøre fra checkpoint tl checkpoint, komme seg unna politiet++

 

etterhvert som du vinner løp får du bedre biler og kommer deg til paris og tokyo.

 

det kule er at byene er skikkelig store, så for å komme deg fra det ene checkpointe til det andre må du bruke utallige snarveier. Om du ser en mulighet for å hoppe over 3 bygninger, gjør det! Koselig frihet.

 

Om du har sett filmen the fast and the furious, så har du litt innsikt i ka det handle om; du har biler og motorsykler, bilene har nitro og masse koselige ting; de kan lene seg sidelengs (kjøre på 2 hjul), og tro meg, første gangen du kjører på to hjul midt mellom flere politibiler , kommer du til å hyle i ekstase. Og første gangen når du kjører under en trailer. Og første gangen du tar en nitro og suser over ei hel elv i 400 km i timen. Og første gangen du kjører sikksakk mot trafikken i 300 km i timen på en nydelig motorsykkel+++++.

 

Motorsyklene er de festeste, oy, om du har sett matrix reloaded, når trinity kjører på den motorsykkelen blant all trafikken, du får den samme følelsen, deilig.

 

mulitplayer er enda villere; med masse forskjellige spillemoduser (capture the flag og detonation er mine favoritter)

 

alt i alt det beste bilspillet jeg noensinne har spilt.

 

om det e nåt som virke uklart her (slapp skriving), e det fordi æ e ganske så trøtt

Lenke til kommentar

Midnight Club II virker kult, men det er et par ting jeg irriterte meg over med det. Blant annet så er det veldig slappe motorlyder, det høres liksom ikke ut som en topptrimma motor under panseret, snarere en småsliten vanlig en. Dessuten har bilene et helt urealistisk godt grep på veien. 200 km/h timen og 90 graders svinger går glatt uten å engang slippe gassen.

Spillet er allikevel ganske tøft, og funker bra med ratt.

Lenke til kommentar
Dessuten har bilene et helt urealistisk godt grep på veien. 200 km/h timen og 90 graders svinger går glatt uten å engang slippe gassen.

 

Enig. Men så er det jo uansett et spill med 'arcade' følelse.

Men det må legges til at MC2 er ett av de få spillene på PC der man får følelsen av at bilen faktisk 'sitter' på veien. På PC har bilene har en tendens til å 'flyte' oppå veien, noe de er mye flinkere med å få til på konsoller som f.eks. PS2 (veigrep altså).

Lenke til kommentar

Midnight club II er rått!

 

Fikk det på lanseringsdatoen :D (Til PS2...)

 

Skikkelig gøy å cruise rundt på motosykkel...

 

Ellers vil jeg også annbefale NFS Hot Puruit 2, som en annen her nevnte...

 

Foresten; er midnight Club II best på PS2, Xbox eller PC?

 

Sier seg vel nesten selv at grafikken ikke er best på PS2, men hva med PC og Xbox? Noen som har prøvd på begge deler?

 

Jeg hadde kjøpt det på xbox, hvis det ikke hadde vært for at det var broren min som kjøpte å betalte det.

Lenke til kommentar
Midnight club II er rått!

 

Fikk det på lanseringsdatoen :D (Til PS2...)

 

Skikkelig gøy å cruise rundt på motosykkel...

 

Ellers vil jeg også annbefale NFS Hot Puruit 2, som en annen her nevnte...

 

Foresten; er midnight Club II best på PS2, Xbox eller PC?

 

Sier seg vel nesten selv at grafikken ikke er best på PS2, men hva med PC og Xbox? Noen som har prøvd på begge deler?

 

Jeg hadde kjøpt det på xbox, hvis det ikke hadde vært for at det var broren min som kjøpte å betalte det.

 

det er bedre på xbox enn på pc siden på xbox har alle sånn voice communicator, opplevelsen blir bedre da :)

Lenke til kommentar

Melder meg på i diskusjonen!

 

Midnight Club II er et spill som ser flott ut, men som ikke innfrir. Spillkonseptet er helt topp, men det gjennomføres ganske så slapt. Som det har blitt nevnt her, hva skjer med veigrepet?

 

Det er vel kanskje litt teit å spille bilspill med tastatur, men jeg har ikke ratt. Og tastatur-feelingen i dette spillet er elendig. Der ColinMcrae 3 gir deg kjørefølelse av ypperste klasse selv på tastaturet, svikter MCII totalt. Jeg er helt klar over forskjellen simulator/arcade, men man må kunne forlange det minste snev av realisme i bilens bevegelser. Det holder jo med å se hardt på knappene for å dra rett ut av veien..

 

Spillet har flere positive sider ved seg. Allikevel, når noe så essensielt som kjørefølelsen så å si er borte, så har jeg liten glede av det. Før evt. flaming - jeg vet at bilspill bør spilles med noe annet enn tastatur, men dette har mange andre spill løst på en langt bedre måte.

Lenke til kommentar
Porsche Challenge / unleashed får du billig nå, veldig bra fartsfølelse.

 

Riktig, dette er beste NFS hittil (jeg har all utenom I), & d blir enda bedre hvis du har et Force Feedback-ratt (slik som jeg :D )

 

hold deg unna Hot pursuit 2...

 

hvis du vil ha mer enn bare bil, vil jeg anbefale mafia...

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe et bilspill til PC'en (ikke Formel 1), men vet ikke helt hvilket.

 

Synd du ikke vil ha F1, der går du glipp av svært gode spill! Når det er sagt så nevnes det flere gode spill i denne tråden. TOCA Race Driver, Colin McRae Rally 2/3 og NFS Porsche er kanskje de heteste tipsene. Selv blir jeg aldri lei NFS Porsche, men det er kanskje fordi jeg er fullstendig Porsche-frelst, jeg vet ikke. Artig spill er det uansett.

Lenke til kommentar

Colin mc rae 3, absolutt etter min mening :). Selv elsker jeg Rally spill. Elsker følelsen av å kjøre Rally biler som går fort i godt terreng. Spillet er så realistisk laget som mulig. De brukte bilder av de ekte banene(tatt fra luften) for å lage de så realistiske som mulig, dette er noe de har klart veldig bra!

 

Hvis du liker Rally spill er Colin mc rae 3 det absolutt heftigste bil spillet du kan kjøpe. Har også prøvd Toca Race Driver og NFS HP2, men ingen av disse spillene har du like 'ekte' følelsen av at DU er sjaføren og like realistisk kjøring som i Colin mc rae 3 :wink: .

 

NFS HP 2 er også et spill jeg har brukt mye tid på, suveren grafikk og herlig gameplay. Ville nok kjøpt dette hvis jeg ikke var en ihuggern Rally-fan!

Lenke til kommentar
Melder meg på i diskusjonen!

 

Midnight Club II er et spill som ser flott ut, men som ikke innfrir. Spillkonseptet er helt topp, men det gjennomføres ganske så slapt. Som det har blitt nevnt her, hva skjer med veigrepet?

 

Helt enig. MCII eier ikke realistisk kjøring. Prøvde det nettop for et par dager siden. Bare du beveger så vidt på spaken går du rett inn i svingen, trenger ikke sleppe opp gassen engang :-? .

 

Jeg synes egentlig MCII minnet meg mye om NFS HP2, bare mye mindre realistisk. Men så har jeg bare så vidt prøvd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...