bkf_94 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hei. Har nettopp fått vite en av foreldrene mine har et lån på litt over 900.000 kr. De fortalte meg pga det blir vanskelig å betale tilbake og at dette kanskje kan ende med at vi må flytte. Jeg er 17 år og vil hjelpe til med å betale det ned. Jeg går på Vg 1 og har en deltidsjobb. Noen som har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Kortere dusj, skru av lyset på rom du ikke er i. Kanskje du kan lage mat noen dager som ikke er halvfabrikat, ofte både bedre og billigere. Skru av pc på rommet ditt og senk tempraturen. Generelt bidra til lavere kostnader i hjemmet. Et lån på 900k er ikke skremmende mye med mindre det er forbrukslån og slike ting. Hvis det er boliglån er det renter på ~2.5k i måneden. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvis de ikke klarer å betjene et lån på 900.000 regner jeg med at de ikke har så mye i innntekt. Men det er kanskje ikke det eneste lånet de har? Litt vanskelig å gi råd så lenge vi ikke vet mer enn at en av dem har et lån på 900k. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Tror ikke det er så smart at du begynner å hjelpe de. Skulle de uansett måtte be om gjeldsløsning så går pengene dine da i vasken. Foreslår heller at du gjør som de over her foreslår, skru av lyset, lavere temp. når du er borte osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå