bkf_94 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hei. Går på Vg 1 skal begynne på Vg 2 etter sommer. Jeg blir 17 nå om 9 dager så jeg er ikke 18 før neste mars. Jeg lurte på om det var mulig å starte treningen når man er 17? Vet at i noen land er det mulig med foreldre sin underskrift. Eller må man starte treningen når man er 18? Ikke fortell meg at jeg må fullføre skolen først og alt det, jeg har en hjemmesituasjon som er vanskelig å beskrive og vil i militæret så fort som mulig. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
krangel Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Du kan altids starte treningen nå.. Men når det gjelder om du kan begynne i militæret før du er atten så er det heller tvilsomt. Tror du kan være under atten hvis du skal være lærling, men du får da ikke samme tjeneste som de i "vanlig" førstegangstjeneste. Jeg vil anbefale deg å starte treningen nå og starte førstegangstjenesten når du blir atten, eller når du er ferdig på videregående. Prøv å hold ut hjemme, man burde ikke flykte fra problemene sine, det bare skjuler problemene, de blir ikke borte. Endret 5. mars 2011 av krangel.no Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Eneste muligheten til å tjenestegjøre før man er 18 er ved å være lærling. Da får man ikke stridsopplæring o.l. før man faktisk fyller 18. Så du må nok vente. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Tidligste du kan søke deg inn blir vel i januar neste år. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 De vil nok ikke ha ham da heller. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Du kan søke deg inn det året du fyller 18 ja. En kompis av meg gjorde det. Møtte opp på rekrutten når han var 17 år. Nå skal det jo sies at han ble dimma, ikke pga alderen men pga noe annet, så kan jeg kan ikke si hvordan året hans ville blitt. Men ja, det er mulig (ihvertfall i 2004). Endret 5. mars 2011 av Pasient Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg var i militæret da jeg var 17 år, så det er nok fullt mulig, jo. Jeg var som nevnt over her, lærling da, men jeg brukte like fullt våpen og skjøt akkurat like mye som alle andre. Det eneste jeg måtte ha - som min kaptein så fint presterte og spørre etter foran hele forbanna kompaniet var - "lappe hjemmefra". (Du må tro det ble mye latter av det, hehe.) Dette var forsåvidt i 2001, så jeg vet ikke hvordan regler de har nå, men ser ikke noen grunn til at du ikke kan begynne før du er fylte 18 år. Om jeg har vært deg hadde jeg ringt til militæret og spurt, så hadde du værtfall fått ett korrekt svar. Andre alternativer er jo å søke skole en annen plass enn hjembyen din til neste år, da kommer du også unna hjemme-problematikken. Lykke til. Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Man kan komme inn i forsvaret det året man fyller 18. Hvor du eventuelt havner vet jeg ikke. Men vi har en som fylte 18 mens han var inne, og han ble ikke noe nedprioritert som jeg erfarte. Mulig dette er noe sent svar, men det er hvertfall fult mulig å joine armyen som 17 åring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå