TrondH Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Har nettopp fått meg ny pc og skal begynne å installere XP. Men av en eller annen idiotisk grunn får jeg ikke lov å installere på den partisjonen jeg har valgt. Har både formatert og prøvd "FixMBR", men til ingen nytte. Feilmeldingen jeg får er at "Thisk disk does not contain a Windows XP-compatible partition" Noen som har lyst å hjelpe en som er sugen på å prøve den nye pc'en sin? Disken er en tidligere brukt WD 80gb. Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 å hvilket filsystem formaterte du til? er mulig disken er defekt da.. Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 NTFS. Greier ikke lese den. Begynner å lure på om harddisken ikke er "primary", men vet ikke hvordan jeg får sjekket det. Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 det får du som vanlig sjekket i bios'en. Har du flere hd'er i pc'en? Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 nei, kun den ene hd'en. Har en annen partisjon på den som jeg ikke vil partisjonere og den funker fint i en annen pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå