Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermproblem ved YouTube-avspilling

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått et problem som dukket opp for cirka en måneds tid siden. På det tidspunktet hadde jeg et annet oppsett enn jeg har nå; det eneste som ble med over var PSU, disker og GPU.

Uansett om maskinen har blitt bootet kaldt eller varmt, så dukker det opp en merkelig feil hver gang jeg går inn på - eller navigerer vekk fra - en youtube-video. Jeg kan altså gå til youtube og søke uten at feilen dukker opp. Feilen dukker først opp når jeg trykker meg inn på en video. Det første som skjer, er at min venstre skjerm (sekundærskjermen), får et kort flimmer/digital støy idét youtube-videoen laster og begynner avspilling.

Hvis jeg så trykker på youtube-logoen får å gå tilbake til mine abbonementer, eller manuelt skriver inn en helt annen adresse, får jeg den samme flimringen.

Innimellom forårsaker den samme tingen (mistenker jeg) at ved oppstart av for eksempel BF:BC2 via Steam at begge skjermene går i svart i flere sekunder hver (totalt cirka 1 minutt), før man ser "Loading"-skjermen til BFBC2. Det samme skjer når man går ut av spillet, eller prøver å alt-tabbe ut av spillet.

Det samme skjer derimot IKKE ved feks WoW, men der kjører jeg "windowed" i full screen.

Alle drivere er oppdatert (denne windows-installasjonen er faktisk bare to uker gammel), men likevel har problemet vært hos meg siden en måned tilbake. Noen på nettet mener det kan ha noe å gjøre med kombinasjonen ATI/Chrome/Flash?

Oppsett, for sikkerhets skyld:

OCZ 600W Modulær PSU

Asus P8P67 Pro hovedkort (oppdatert BIOS)

Intel Core i5-2500K

Kingston HyperX 8GB (4 brikker á 2GB) 1600 MHz

Gigabyte Radeon HD5850 (stock settings, oppdaterte drivere og Catalyst)

Windows 7 Home Premium 64-bit (SP1, alt oppdatert)

Google Chrome (oppdatert)

Adobe Flash Player (oppdatert)

Legger ved video der dere kan se den venstre skjermen flimre når jeg klikker på en video-link i Youtube i Chrome, men ikke i IE.

Endret av ferskvare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Kjører begge skjermene med samme Hz ? Hadde ett lignende problem når jeg kjørte en skjerm med 60Hz og en med 120 :)

Lenke til kommentar

Begge kjører på 60 Hz, ja, og er begge av samme typen.

Problemet ser som sagt ut til å være knyttet til Chrome, siden YouTube-avspilling in IE fungerer helt fint, og gir ingen flicker. I Chrome fungerer selve avspillingen også fint, men som du kan se på videoklippet kommer det en flicker før og etter man har sett ett klipp.

Lenke til kommentar

Ingen andre som har vært borti dette? Virker som en veldig rar feil. Skal sies at jeg de siste 3 dagene ikke har fått bugen som gjorde at BFBC2 brukte 4 minutter på å starte og avslutte, men flimringen på venstre skjerm når jeg går inn på en youtube-video i Chrome er der enda.

Lenke til kommentar

Har du "tuklet" med ATI Overdrive i Catalyst?

Jeg hadde kjempeproblemer med flimring på sekundærskjerm på mitt 5870 kort.

Det er visstnok en bug som ble introdusert i ver. 10.11 av Catalyst. Jeg slo av Overdrive og det ordnet seg.

Hvis du googler så finner du flere forslag til løsninger. f.eks.:

- Gå tilbake til 10.10

eller

- Slå av Overdrive

eller

- bruke andre DVI-kontakter (swappe skjermene)

Lenke til kommentar

Har disablet Overdrive, og tuklet heller aldri med noen settings der. Har testet skjermene på de ulike portene, uten forskjell.

Det merkelig her er at det er KUN ved YouTube-avspilling i Chrome, ingen andre nettlesere, at problemet viser seg.

Endret av ferskvare
Lenke til kommentar

Hmm, da har jeg vel nådd mitt inkompetansenivå ... :blush:

Sånn for "moro skyld" - hva har du på "Idle clock values" for GPU og Memory?

Bør være minst 400 for GPU and 900 for MEM (Jeg har 400/1200 på ver. 10.11. Catalyst skal vistnok ha fikset idle clock bug-en i ver. 10.5 og sette idle til 400/1200)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Viste seg at dette var en combo av ulike ting. I hovedsak er det Adobe Flash som ikke liker HD5XXX-serien. Det jeg måtte gjøre for å fikse det, var først å enable Overdrive, for så å disable. Neste steg var å disable hardware acceleration i Flash Settings (høyreklikk på en youtube-video for å finne settings). Etter dette har ingen av de tidligere problemene vist seg.

Dette skal visstnok være fikset i beta-versjonen av den nyeste Flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...