Gå til innhold

A-kontofakturering + mva


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her!!

Da jeg har passert kr. 50.000,- i omsetning, begynte jeg å fakturere min eneste kunde med moms. Sendte inn en registermelding til momsregisteret i desember via altinn, og trodde alt var ok. Helt til jeg denne uken var inne på altinn, og fikk da beskjed om at det manglet en signering. Har forstått det slik at det kan ta noen uker før registreringen blir godkjent.

Regnskapsføreren til min kunde ønsket derfor at jeg skulle sende kr.nota på fakturaene jeg har sendt med moms, og lage nye A-kontofaktura uten moms, hvor jeg skrev på at de var midlertidig uten moms, men ville bli rettet opp i 2011. Jeg har nå sendt nye faktura uten moms, men hva skal jeg gjøre når momsregistreringen er ok? Kan jeg da sende faktura på kun momsbeløpene, eller hvordan løser jeg dette?? Regnskapsdama sa ikke noe om dette, og siden jeg er litt usikker på hva en a-kontofaktura er, og om det ble riktig, vet jeg ikke helt.. Og i hvilken periode skal jeg da bokføre momsen - all moms i 2011?? Får heller ikke fradrag for inngående moms før i mars 2011 heller da evt..?

Håper på svar :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...