Gå til innhold

Billig kjøler - er den god nok?

Anbefalte innlegg

Jeg jakter på en billig erstatning for min stock cooler til core i7 860 og kom over denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602403#extra

Prisen er 169,- kan jeg få en bra vifte for det?

Jeg har et HAF932-kabinett, så det skal være bra med luftgjennomstrømning. Grunnen til at jeg vil skifte er at stock cooleren begynner å bråke på en irriterende måte når cpu temperaturen går over 60 grader (og det gjør den f eks når jeg spiller Dirt 2 eller DA:O).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker CM TX3

Idle tempen på min amd 6000+ er 26-27*c idle og maks 55*c på tung load.

Romtremperaturen er 22*c

Bare husk og ha litt ekstra kjølepasta imellom heatpipene som berører cpu.

Kan sikkert laste opp bilde av den og temperaturen. hvis du ønsker. Festeløsningen er litt dårlig men den sitter som støpt når den er montert skikkelig.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg foretrekker CM TX3

Idle tempen min på en amd 6000+ er 26-27*c idle og maks 55*c på tung load.

Romtremperaturen er 22*c

Bare husk og ha litt ekstra kjølepasta imellom heatpipene som berører cpu.

Kan sikkert laste opp bilde av den og temperaturen. hvis du ønsker. Festeløsningen er litt dårlig men den sitter som støpt når den er montert skikkelig.

Åssen er støynivået på den da?

Lenke til kommentar

Nja den kjører vel på runt 1300rpm når jeg bruker pcen til surfing og div. og lydnivået er vel rundt 22db max. Men jeg tror noe av støyen skyldes hardiskene faktisk. Siden jeg hører de klarere enn noe viftestøy generelt i maskinen.

Eneste er monteringen av kjøleren som er litt vanskelig. Fordi man må legge trykk på armene som holder kjøleren til Amd bracketen. Og ofte spretter armen på motsatte siden opp igjen slik at prosessen må gjentas. Men jeg synes kjøleren presterer kjempebra i forhold til dyrere kjølere. Også kan allltids viften lett byttes ut. Hvis støynivået er for høyt.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...