heihoppsann Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Jeg vurdere å kjøpe Windows 7 nedlastbar fra Microsoftstore.. Er det noen som vet hvordan fil jeg får da? Får jeg iso fil som jeg først må brenne på en dvd? Endret 5. mars 2011 av heihoppsann Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Du får til slutt en .iso fil ja, og du får instrukser om hvordan du kan brenne den ut osv. Bare å følge de instruksene, og ha en DVD plate klar, om du ikke skal bruke en USB minnepenn. Husk at du kun får kjøpt fra den engelske nettbutikken, og du må bruke en adresse i Sverige eller Danmark, siden alle norske (og europeiske) kredittkort er sperret i den amerikanske nettbutikken, og Norge ikke får lov til å kjøpe i England. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Husk at du kun får kjøpt fra den engelske nettbutikken, og du må bruke en adresse i Sverige eller Danmark, siden alle norske (og europeiske) kredittkort er sperret i den amerikanske nettbutikken, og Norge ikke får lov til å kjøpe i England. Selv syns jeg dette høres veldig rart ut. http://emea.microsoftstore.com/europe/nb-NO Hvorfor skal microsoft gidde og oversette sidene, hvis man må handle utlands? Uansett er prisene ganske høye, så man taper ikke stort å kjøpe i butikk. Nå vet jeg lite om images blir oppdatert ofte, slik at man slipper å slipstreame service pack. Endret 8. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Se der, nå har de endelig åpnet for norske brukere også. Det har tatt sin tid. Og prisene er jo lavere enn den engelske nettbutikken, siden prisen er oppgitt i Euro mot Pund. Og Euro står til 7.7 mens pund står til 9.0 Det som er kjekt ved å kjøpe nedlastningsversjonen er jo at du får den øyeblikkelig, og kan lage sikkerhetskopier av den uten å måtte lage en .iso fil fra DVD platen først. Du slipper å tenke på riper på DVD platen osv. Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg lurte på når man kjøper Windows 7 HP Upgrade, må man oppgradere fra vista da? Eller kan jeg bruke OEM DVDen jeg har til en annen pc for å installere en fresh installasjon og bare legge inn produktnøkkelen fra W7 HP Upgrade? Altså, jeg har kjøpt en OEM utgave av W7 HP til min stasjonære og installert det på den. Jeg hadde Vista på min bærbare PC og hadde lyst å prøve W7 på den så jeg installerte W7 men jeg har ikke aktivert W7 på den bærbare enda. Kan jeg kjøpe Upgrade varianten og bare legge inn produktnøkkelen, eller må jeg installere Vista igjen for så installere W7 HP Upgrade oppå Vistaen? -Johnny Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Kan være du må bruke denne "hacken" for å få aktivert lisensen om du har installert den på tom disk: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Aha Takk for kjapt svar og super og lettforståelig guide du hadde der. Da skal jeg prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå