Skallesei Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Bygde meg ny pc for en måneds tid siden, brukte den et par uker uten problemer og nå etter har jeg vært 2 uker på jobb så klikker skjermkortdriveren (ifølge win7 x64) bare jeg går inn på en side med bevegelig grafikk som f.eks flash annonser og youtube. Skjermen blir svart og bildet kommer tilbake etter noen sekunder. Får jeg avsluttet oppgaven som forårsaket feilen fungerer windowns som vanlig, men får jeg ikke det så begynner det å flimre her og der så restarter maskina til slutt... Har avinstallert, og renska maskina for drivere og så reinstallert driverne men det samme skjer igjen... Prøvde å kjøre youtube og annen grafikk når driverne var avinstallert, og det fungerte utmerket! Riktignok i feil oppløsning, men det funka glimrende så det tyder på en driverfeil. Temperatur osv er ikke problemet. Noen som har lignende problem og vet om en løsning? Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvilken browser bruker du? Hvis det er Chrome, er det mulig jeg har samme feilen. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Prøv å ikke åpne Chrome etter en reboot. Bruk IE feks, eller Firefox eller Opera. Se om den samme feilen oppstår. Mistenker at du kan ha samme feilen som jeg sliter med, og det er definitivt knyttet til Chrome. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Dette er vel en feil knyttet til windows eller nvidia, ati osv. men som det tydeligvis ikke virker som om noen har en løsning på. Problemet har vel vært til stede i 4-5år uten noen åpenbar løsning hverken fra microsoft eller nvidia/ati. Det kan virke som det er knyttet til modulen i windows som kontrollerer at ikke grafikkdriveren bruker for lang tid på å svare og dermed krasje hele systemet, men heller deaktivere og aktivere den igjen for å unngå dette. Imidlertid hjelper det ikke all verdens å deaktivere dette, så da peker man igjen mot de som lager driverne. Alt i alt, ta deg en søkerunde på google, så finner du hundrevis av forumtråder knyttet til det samme problemet, som har eksistert helt siden windows vista sitt inntog. Er også haugevis av forslag på løsninger man kan prøve, og er du heldig, så kanskje noe funker på din maskin. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 I og med at alt fungerer fint når driverne er avinstallert, er det tydeligvis en clash mellom driverne og systemet. Hvis dette bare forårsakes av Chrome, er det ingen grunn til å leite seg ihjel over nettet, der det finnes tusenvis av generiske tråder av typen "skjermen fungerer ikke når jeg ser youtube", som har like mange tusen forskjellige årsaker. Å la det være opp til brukere å definere hva som forårsaker et problem, er sjelden en god løsning, da det blir det samme som folk som kjører bil. "Det kommer en rar lyd fra motoren da jeg gir gass". Et symptom som kan ha tusenvis av grunner. Derfor anbefaler jeg å teste om dette problemet oppstår ved bruk av IE, FF eller Opera, for å se om det løser problemet. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg ga faen i hele problemet, skrudde av maskina å gikk å la meg og når jeg starta den opp igjen i dag var alle problemer en saga blått... Uten at jeg hadde foretatt meg noe. Det forsvant like plutselig som det dukket opp. Merkelige greier... Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 ikke sant, hadde samme problemet, bruker chrome her også, blei ganske så lei av at 266 drivern til min gainward GTX 460 slutte å virke så kom tilbake etter par sekunder, men har ikke noe problem med dette nå, har en liten anelse at det kommer av 64-bits OS av windows 7 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hvis skjermkortdriveren slutter å funke så er det som regel pga overoppheten eller at kortet er defekt. Bruker samme driver selv med GTX470 under Win7 64-bit. Er nok noe relatert til skjermkortet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå