Christian86 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Etter en litt god nyhet forrige uke, så tenkte jeg at å kjøpe ny tv kunne være en god ide. Jeg har i dag en 32" LCD full hd som jeg liker veldig godt. Modellen der heter vel: 32PFL56041H Siden jeg skal flytte ut neste år, så vil jeg også ha en tv som kan stå i stua i den nye leiligheten. Denne er enda under bygging, så jeg jobber med antakelse når jeg regner at avstanden mellom meg og tv'en blir rundt 3-4 meter (dette er ca mål basert på plantegningen) 32" utgaven blir stående på soverommet slik jeg har tenkt det. Spørsmålet er da - hvor stor tv "trenger" jeg. Opprinnelig ville jeg ha 60", men når jeg så det i butikken så var sendingen elendig, så ble litt skuffet, og selgeren svarte "dette er sånn det blir når pikslene dras ut over stort område" (personlig mistenker jeg at det bare var standard sending fra TV2 som ødela). Jeg har sett på mpx/komplett sine plasma 50" fra både LG og Samsung i sær, men så nevnte en bekjent at LED var mye bedre. Disse modellene har jeg sett på: Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 LG 50" Plasma-TV 50PK760N Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50V20 eventuelt andre forslag? (Budsjett er innenfor de modellene ser det ut til - 3D er ikke nødvendig, men sikkert artig å ha?) Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg ville satset på Led, har selv hatt lcd, plasma og led. Nå har jeg en 42" Led fra LG, super tv! Kvaliteten er ekstremt bra! Sitter 3 meter fra tv-en og 42 er helt fin størrelse for meg ihvertfall. Her er den: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=596323 Er ikke sikker på hvilken størrelse som er best, og har ikke noen andre forslag, men ville bare si at led er tingen Spørst litt hva du skal bruke den til og, plasma kan vere litt treg i spill og actionfilmer, lcd er bra kvalitet, men led ser mest ekte ut liksom. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Bruken er: Film Spill vanlig TV HD tvsendinger Så led eller lcd da? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 42" er bra opptil 4 meter. Men alle har ulikt syn på dette... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 så hvis jeg tar 46-50" så skal jeg ikke klage senere? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Fint fant en samsung led 55 som jeg fikk griselyst på hehe, men da blir det led uansett. Prioriterer ikke 3D - sikkert artig, men har ikke skadet meg å ikke ha det enda, så hvorfor ikke Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hvis du venter en måneds tid, så kommer det nye modeller. Dette fører til at du kan *få mere for pengene *få eldre modeller billigere. Spørst litt hva du skal bruke den til og, plasma kan vere litt treg i spill og actionfilmer, lcd er bra kvalitet, men led ser mest ekte ut liksom. Noen spørsmål: *Hvordan kan plasma være treg? Plasma har den raskeste og glatteste bildeoppdateringen av samtlige tver på markedet. *Hvordan kan LED se mest ekte ut? Plasma har det mest naturlige bildet, mens LED gir et mye mer kunstig bilde, med mindre man snakker om 9-serien til Philips - som prøver å etterligne plasma. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Hvis du venter en måneds tid, så kommer det nye modeller. Dette fører til at du kan *få mere for pengene *få eldre modeller billigere. Spørst litt hva du skal bruke den til og, plasma kan vere litt treg i spill og actionfilmer, lcd er bra kvalitet, men led ser mest ekte ut liksom. Noen spørsmål: *Hvordan kan plasma være treg? Plasma har den raskeste og glatteste bildeoppdateringen av samtlige tver på markedet. *Hvordan kan LED se mest ekte ut? Plasma har det mest naturlige bildet, mens LED gir et mye mer kunstig bilde, med mindre man snakker om 9-serien til Philips - som prøver å etterligne plasma. Etter å ha sett opp og ned på modeller, så hadde jeg nesten begynt å tenke at dette ble utsatt til neste år - når jeg likevel flytter ut....Blir pokker meg ikke klok på om jeg skal ta plasma eller led Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå