Runningback Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Som tittelen sier så har jeg rykninger i venstre biceps. Dette er helt ukontrollert, og skjer "random". Trener styrke hver dag, der jeg fokuserer på en muskel gruppe hver dag. Trente biceps på onsdag, så hvis det evt er en krampe så burde den vel vært over nå? Kan også nevnes at jeg kjører en to dagers pause, med optimal restitusjon. Noen som har peiling på hva det kan være? Krampe? Trenet for hardt? Lenke til kommentar
Simen78 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Slike muskelrykninger er helt vanlige ved overtrening. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Huff. Fulgte jo bare programmet mitt, slik jeg har gjort før. Aldri fått problemer før hvertfall. Men skal også nevnes at det har gitt seg nå, etter to dager med restitusjon Så er det på`n igjen i morgen! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 ALS. Eventuelt Multipel Sklerose. Det er i hvert fall hva jeg pleier å tenke når jeg får rykninger. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Kan også være helt tilfeldig og ingenting å bry seg om. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, regner med det var ingenting. Virket som jeg hadde trent muskelen for hardt. Har gitt seg nå, så problemet er løst Lenke til kommentar
Noble Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Dersom du er som de fleste ungdommer som trener "seriøst" styrke mangler du garantert diverse mineraler. Mangel på sink, magnesium og kalsium er kjent for å gi muskelkramper, spesiellt magnesium. Om du nylig har begynnt å trene styrke (dvs ikke trent over et år), og har dette problemet fra tid til annen bør du begynne å ta et multvitamin og mineraltilskudd. Det bør forøvrig alle gjøre, uansett om de trener eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå