hp85 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Opplever ofte at TVen lager en del merkelige lyder når jeg akkurat har skiftet til/fra PS3, gjennom HDMI-inngang 1 og 2 på TVen. Dette kommer særlig når jeg akkurat har slått på PS3en, da det kommer små "smell" fra skjermen. Ikke noen voldsomme smell, men det høres. Er i varierende grad, og gir seg alltid etter en stund. Er altså kun i minuttene etter jeg har skiftet fra/til TV/PS3. Noen som har erfart noe liknende? Kan det være noe i skjermen som skifter fra en "modus" til en annen (når jeg skifter fra/til TV/PS3), og smellene da kommer fra denne "endringsprosessen"? Gir seg som sagt etter noen minutter. Håper på innspill. Dette gjelder en Samsung 46. Endret 5. mars 2011 av hp85 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Smeller i min TV når jeg kobler fra PC'n min, TV'n er fortsatt på (bakgrunnsbelysning). Sikkert varmeforskjeller som oppstår hos meg (lystoffrørs bagrunnsbelysning her). Er det bare et parr smell? Som feks kunne være et Relè som swicher seg? Endret 5. mars 2011 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Smeller i min TV når jeg kobler fra PC'n min, TV'n er fortsatt på (bakgrunnsbelysning). Sikkert varmeforskjeller som oppstår hos meg (lystoffrørs bagrunnsbelysning her). Er det bare et parr smell? Som feks kunne være et Relè som swicher seg? Ja, det er bare et par. Nå er ikke jeg så veldig bevandret i rele-switching osv. Hvordan er de smellene? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Alà når man slår av en bilmotor eller en varmeovn. Det knekker. Det lages smell-lyder. Grunnet at materialet utvider seg ved varme. Men smellene kommer jo først når den kjøler seg ned. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Alà når man slår av en bilmotor eller en varmeovn. Det knekker. Det lages smell-lyder. Grunnet at materialet utvider seg ved varme. Men smellene kommer jo først når den kjøler seg ned. Ja, kan være noe ala det. Er det varmeforskjeller du tror er grunnen? Er det farlig/kan det skade? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Neh! Tror ikke det... Kanskje du kan lytte nøye og prøve ög høre va det er? Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Neh! Tror ikke det... Kanskje du kan lytte nøye og prøve ög høre va det er? Vanskelig å høre hva det er. Lyden er som den man vanligvis har pleid å høre fra vanlige kasse-tver, bare at de kommer hyppig (ved bruk av ps3). Lyden i seg selv er ikke det verste, det er mer hyppigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå