Gå til innhold

Låne spill på bibliotek

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var innom biblioteket i Bodø tidligere idag for å låne noen DVDer da jeg plutselig oppdaget at de hadde spill til både Xbox og Pc til låns. Jeg stusset selvfølgelig over dette og tok med meg COD Modern Warfare 2 til skranken og spurte hvordan dette var mulig. Hun sa at det var helt legitimt. Jeg sa at jeg lurte på hvordan det ble i forhold til produktnøkkelen når flere installerte det, men hun virket ikke som hun helt skjønte hva jeg mente.

Uansett, jeg lånte spillet og så frem til å teste det ut når jeg kom hjem fra jobb nettopp, men det ble som jeg fryktet, Steam sier at produktnøkkelen allerede er installert hos en annen klient og avbrøt installasjonen.

Så spørsmålet blir da, er det sånn at hvis forrige person som lånte det hadde avinstallert spillet gjennom Steam, at produktnøkkelen vil frigis. Slik at jeg kan gå på biblioteket og be de ringe forrige person som lånte spillet og be han/hun se til helv**** å avinstallere spillet.

Eller er det slik at førstemann som får leid et spill på biblioteket har fått seg et gratis spill?

Jeg håper noen kan gi et fornuftig svar på dette slik at jeg kan gå på biblioteket og forklare dem hvordan det fungerer slik at de ikke tar inn spill med denne type kopibeskyttelse og fjerner evt. spill som er ubrukelige for nestemann som låner dem.

Mvh Johnny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er slik at førstemann som låner spillet får det gratis er det jo litt idiotisk oppsett da... Hadde vel heller vert bedre om bibloteket selv hadde laget seg en steam bruker, og så lånt ut den og passord når folk ville låne spillet? så bare endret passord elns etter hver bruker?:p

Det var jo faktisk en god ide, skal nevne det for dem.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at førstemann som låner spillet får det gratis er det jo litt idiotisk oppsett da... Hadde vel heller vert bedre om bibloteket selv hadde laget seg en steam bruker, og så lånt ut den og passord når folk ville låne spillet? så bare endret passord elns etter hver bruker?:p

Det var jo faktisk en god ide, skal nevne det for dem.

Tipper at de ikke skjønner hva du sier uansett. Deres tech-kompetanse er under null.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...