EddieVanHalen Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Er passert 1,80 cm akkuratt Er 16 år, men lurer på hvor lenge man vokser? Håper jeg blir noen cm høyere, og at jeg ikke har sluttet å vokse. Føler ikke jeg vokser noe mer. Jentene liker jo litt høyde på gutta Endret 5. mars 2011 av EddieVanHalen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Du kan strengt tatt vokse til du er rundt 24, men du kan godt stoppe når du er 13 også... Jeg var ferdigutvokst når jeg var på din alder. Du er forøvrig allerede høyere enn gjennomsnittet for norske menn, som jeg mener at er 178... Og det finnes ulemper med å ha stor høydeforskjell også. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvis du ikke kommer over det at du faktisk ikke kan forandre deg på den måten du vil, så kommer du til å slite resten av livet. Lenke til kommentar
EddieVanHalen Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Takk IChristian Får vell bare se ka som skjer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Og ettersom jenters gjennomsnittshøyde er på rundt 167 eller noe slikt (Gudene vet hvor jeg har disse tallene fra...) så er det få jenter som kommer opp på din høyde/slår din høyde. Slik at du vil i de fleste tilfeller være høyere enn jentene du dater Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Er passert 1,80 cm akkuratt Er 16 år, men lurer på hvor lenge man vokser? Håper jeg blir noen cm høyere, og at jeg ikke har sluttet å vokse. Føler ikke jeg vokser noe mer. Jentene liker jo litt høyde på gutta Som iChristian sier så er det veldig individuelt hvor fort/lenge man vokser. Er ca. 1.80 selv, og selv om de fleste av kompisene mine er høyere enn meg, er det sjelden jeg møter på jenter som er høyere enn meg og det er jo det som er viktig Jeg tviler veldig sterkt på at høyden din vil legge noe demper på damefronten Det er heller ikke umulig at du vokser litt til. Høyden til din far er ofte en god indikasjon på hvor høy du kan forvente å bli. Endret 5. mars 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg tipper du kommer til og vokse noen centimeter til, sånn 3-6. I løpet av neste år. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg tipper du kommer til og vokse noen centimeter til, sånn 3-6. I løpet av neste år. Hva baserer du denne antagelsen på? Det er umulig å forutse hvilken høyde han vil nå, uten å vite noe om hans foreldre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Nei, jeg tipper. Mest fordi han bare er 16 og det er ganske normalt å vokse litt til da. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg vokste til jeg ble 18-19. 2cm fra 16-18 ca. Muligens en halv cm fra 18-19. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg vokste til jeg ble 16, ble 183. På konfirmasjonsbildet som ble tatt i begynnelsen av konfirmasjonsperioden trodde alle som så bildet at jeg var prestens assistent eller lignende, 1 hode høyere enn alle andre Men når det er sagt, hvis du vil gjøre et estimat så sies det at gutter statistisk sett blir (far_cm+mor_cm+13)/2. Tilsvarende for jenter er (far_cm+mor_cm-13)/2. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Personlig har jeg vokst med 5 cm siden jeg var 20. Er 26 nå, 193 cm. Du må nok bare vente og se. Litt morsomt, i følge den formelen over, burde jeg bli 191.5 cm. Nå skal det også sies at jeg er eldst av 4 brødre, og jeg er kortest av de alle. Endret 5. mars 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
EddieVanHalen Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Artige svar her Min far er veldig høy, altså 1, 93. Mens moren min er vell 1,74 vill eg tro... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Moren din er med andre ord ikke lav hun heller. Statistisk sett burde du bli 1,90... Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Men når det er sagt, hvis du vil gjøre et estimat så sies det at gutter statistisk sett blir (far_cm+mor_cm+13)/2. Tilsvarende for jenter er (far_cm+mor_cm-13)/2. Den formelen sier at jeg skal bli 195cm høy, og nå er jeg 18 år og 174cm. Tviler på at jeg kommer til å vokse 21cm etter fylte 18 år. Men sliter litt med å vokse jeg også, er mer eller mindre kortest av alle gutta. Men de søteste jentene er som regel lavere enn meg, så jeg kan vel egentlig ikke klage på dét. Men det er litt irriterende å se ut som om jeg er 14-15-16 år. Lenke til kommentar
EddieVanHalen Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Ja, ser den Christian Men når skjegget kommer, ser du nok straks eldre ut Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg stakk meg 3 cm fra 17 til 18,5 år.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Bare for å nevne noe i høydedebatten; jeg er sjæl 195 høy og jenter jeg har holdt på med har ofte ikke lagt merke til hvor høy jeg var før vi reiste oss opp og allerede hadde en bra kjemi. Which means; høyde betyr egentlig ikke en føkkings dritt. Har en kompis som er 162 - drar damer som faen. 180,5 er over snittet (180 er gj.snittet for alle gutter som var inne på sesjon i 2009 iaf), så ikke vær bekymret. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Selvsagt har høyde en funksjon, selv om lekmenn på et forum påstår annet. Det betyr for eksempel at du _sannsynligvis_ er et sunt individ som fikk nok av mat i ungdoms- og barneårene og har gode gener. Likevel, som over, er du 180 er du gjennomsnittlig. Den jevne nordkvinne vil være rundt 13cm kortere enn deg. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg vokste til jeg ble 18-19. 2cm fra 16-18 ca. Muligens en halv cm fra 18-19. Jeg tror du målte deg på forskjellige tidspunkt om dagen. TS: Ikke bekymre deg for sånne ting før du er 20. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå