K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Du kan faktisk ha vært så uheldig at mens du har skrudd dette sammen, har du kommet borti noe på hovedkortet, og fått en liten utladning av statisk elektrisitet. Sjelden sak, men er man uheldig har man da kortsluttet noe, og hovedkortet er defekt. Jeg var klar over at jeg kan avlede litt strøm, så jeg av støtet meg helt i begynnelsen, men kanskje senere. Men kan det være defekt så lenge den grønne lampa lyser når strømmen er koblet til? TPU lyset fungerte også, samtidig MEMOK knappen, pcen reagerte likt når jeg holdt memok knappen som når jeg trykker PCen på. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 jeg tror ikke at det er cpu som det er noe galt med. grunnen til det, er at et cpu_led lys ville lyst istedet, iværtfall vært slik i alle andre tilfeller jeg har hørt om. Hovedkortet kan være defekt selv om det lyser i den dioden ja. dioden viser bare om hk får strøm eller ikke.. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Nå har jeg breadboarda PCen. Innmaten står på et plastikkbrett kan du si. Jeg har koblet til alt utenom vannkjøleren (Prøvde med medfølgende CPU vifte). PCen skrudde seg på med alt av vifter osv. Nå er spørsmålet hva som kortslutter Pcen når den står i kabinettet :S Jeg har stor tro på at det kan være Vannkjøleren (Corsair H50). Bracketen bak altså. Tror jeg skal teste den med vifta som fulgte med CPUen i kabinettet. Men har sitt at andre har asus p8p67 kort med H50 vannkjøler, rart. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 du brukte vel avstandskruer mellom kabinett og hovedkort? altså, de små skruene du skrur inn i kabinettet som du monterer hovedkortet på? men er ikke den bracketen til h50'n av plastikk da? Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg har funnet feilen. Det ser ut som om jeg har koblet til feil ved Channelfan_1. Den er 4pin, og dermed har jeg tatt en 4pin kontakt på denne. Den hører til med en ledning som jeg kobler til alle kabinettviftene. Men PCen starter som normalt så lenge den ikke er koblet til. Jeg får se om det er det hele problemet. Skal sette alt sammen igjen. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 du brukte vel avstandskruer mellom kabinett og hovedkort? altså, de små skruene du skrur inn i kabinettet som du monterer hovedkortet på? men er ikke den bracketen til h50'n av plastikk da? Jeg brukte avstandskruer ja. Jeg har 6 stk under som tilsvarer hovedkortets plassering, ingen flere. Og H50 bracken er plastikk ja. Jeg lurte på om det var den siden PCen starta uten bracketen på, men det viser ser at det er Channelfan_1 som jeg har koblet til feil som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
regulah Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Halloo! Ikke hat meg for at jeg tok opp en "gammel" tråd.. Men, jeg har samme problemet! Vil du være så snill og si meg hva du gjorde? og hva du heller tok den på? Min blinker rødt ved Vga-led og cpu-led.. Jeg har ett; ASUS P8P67 hovedkort Corsair 650 W PSU Sapphire HD 6970 skjermkort. Kingston 8GB ram. Kabinettet er et cooler master 330 midi-tower (husker jeg rett?) - og ja. Alt fikk faktisk plass : p Jeg er ved enden av å gi helt opp........ Hater snart meg selv fordi jeg ikke kjøpte en ferdigbygget en : [ anyways, sendt inn og fått nytt, nå har batteriet på hovedkortet rett og slett slutta. guuuud Endret 25. november 2011 av regulah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå