K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hei! Kjøpte nylig nye kompontenter til PCen, følgende: - Hovedkort: Asus P8P67 LE 1155 socket - CPU: i7-2600k 1155 socket - Western Digital caviar black, 2TB 64mbit cache, 6gb/s Disse nye komponentene over settes sammen med hva jeg hadde tidligere: - Skjermkort: Geforce GTX 295 - PSU: Corsair TX 650W - Minne: kingston 1333 MhZ pc-10600, 6gb - Corsair H50 vannkjøler - Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, - Antec twelve hundred big tower La sjela i arbeidet og da jeg endelig var ferdig med og koble alt sammen, ville ikke PCen starte. Med en gang jeg prøvde å slå den på, så jeg PSU vifta begynte å svive, men det var under et sekund, så skrudde den seg av igjen, veldig veldig raskt. Kunne også se at LED lyset i kabinettet skrudde seg av og på også. Hele tiden når strømmen er koblet på, lyser det grønt fra den lille lampen på hovedkortet. Jeg kan ha muligens koblet noe feil, men jeg tror jeg har vært rimelig nøyaktig med koblingene. Jeg har også koblet rett på Power switch pinen. Trodde først jeg hadde skrudd fast hovedkortet for stramt, leste at det kunne ha noe og si. Samtidig sjekka jeg at hovedkortet hadde kun skru-enheter under som tilhørte kortet. Jeg sitter med en tanke om PSUen kanskje kan være gåen. Men den fungerte tidligere idag :S Jeg tørr ikke eksperimentere flere ganger, er redd noe tar skade, om det ikke har gjort det allerede,, sukk.....Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 De ram-brikkene dine? Kommer de fra et i7/X58-oppsett? Isåfall er de trekanals-minne og kan muligens forårsake kluss. Prøv med en brikke og se om du får start. Har du forresten en liten knapp ved brikkene som det står "RAM-OK" på? Isåfall kan du prøve å trykke inn denne. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 De ram-brikkene dine? Kommer de fra et i7/X58-oppsett? Isåfall er de trekanals-minne og kan muligens forårsake kluss. Prøv med en brikke og se om du får start. Har du forresten en liten knapp ved brikkene som det står "RAM-OK" på? Isåfall kan du prøve å trykke inn denne. Rambrikkene har vært sammen med en quad Q9300 cpu og et Gigabyte GA-EP45T-DS3, P45, Socket-775 hovedkort. Har en RAM-OK knapp ja, skal prøve det og med bare en brikke. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 De ram-brikkene dine? Kommer de fra et i7/X58-oppsett? Isåfall er de trekanals-minne og kan muligens forårsake kluss. Prøv med en brikke og se om du får start. Har du forresten en liten knapp ved brikkene som det står "RAM-OK" på? Isåfall kan du prøve å trykke inn denne. Rambrikkene har vært sammen med en quad Q9300 cpu og et Gigabyte GA-EP45T-DS3, P45, Socket-775 hovedkort. Har en RAM-OK knapp ja, skal prøve det og med bare en brikke. Det samme skjer med bare ett av minnebrikkene. Heller ikke når jeg trykket eller holdt inne MEMOK, men den fungerer vell ikke uansett så lenge jeg ikke har pcen på. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Lurer på om den skal fungere om det er strøm på HK, men ærlig talt så er jeg ikke helt sikker. Alt av kabler er tilkoblet? 8-pins ved CPU? Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Lurer på om den skal fungere om det er strøm på HK, men ærlig talt så er jeg ikke helt sikker. Alt av kabler er tilkoblet? 8-pins ved CPU? Alt er tilkoblet ja, 8pins CPU og. Prøvde med bare 4-pin også. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Nå skal PSU være tilstrekkelig, men kun for å utelukke det utenkelige så kan du prøve å starte opp uten skjermkortet tilkoblet. Kun for å se om den starter. Du kan også prøve med en rambrikke i ulike spor med mindre du allerede har gjort det. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Prøv å hotwire PSU for å eliminere den som feilkilde: Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hm. Har hatt et lignende problem, viste seg at jeg hadde koblet feil på powerswitchen til kabinettet, selv om manualen til HK viste den veien jeg hadde koblet. Prøv å snu på veien powerswitchen er koblet til hovedkortet, bare for å utelukke det. Vet ikke om ASUS fortsatt har sånne små brikker med HK som man setter over for å vise hvor du skal koble LED, power/reset osv, men prøv å fjern den. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Prøv å hotwire PSU for å eliminere den som feilkilde: Gjorde dette her nå, og pcen starta med alle kabinettviftene på samt LED lys, så PSUen er ikke gåen hvertfall. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Hm. Har hatt et lignende problem, viste seg at jeg hadde koblet feil på powerswitchen til kabinettet, selv om manualen til HK viste den veien jeg hadde koblet. Prøv å snu på veien powerswitchen er koblet til hovedkortet, bare for å utelukke det. Vet ikke om ASUS fortsatt har sånne små brikker med HK som man setter over for å vise hvor du skal koble LED, power/reset osv, men prøv å fjern den. Jeg prøvde begge veier med powerswitchen, resetswitchen og HHD LED switchen, har bare tre stk i mitt kabinett. Men polariteten på koblingene for disse har ikke noe og si, iallefall hva jeg leste på en guide på tomshardware. Jeg så i manualen til HKet, der stod det hvilken side dem skulle stå i. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Merkelig. I slike tilfeller pleier jeg starte med å bare ha hovedkortet tilkoblet. Så tester jeg med å koble til en og en enhet. Hvis maskinen starter med bare hovedkortet tilkoblet, ligger feilen i en av de andre enhetene. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Merkelig. I slike tilfeller pleier jeg starte med å bare ha hovedkortet tilkoblet. Så tester jeg med å koble til en og en enhet. Hvis maskinen starter med bare hovedkortet tilkoblet, ligger feilen i en av de andre enhetene. Kan det muligens være corsair H50'en ? Bracken den bruker er den samme som for 1156 socket. Og bracketen bak på hovedkortet blir litt diagonalt montert på 1155, men corsair sier det skal være sånn. Noe jeg ikke tror skal være slik er at bracken skal komme borti di små knottene bak hovedkortet, jeg aner ikke hva de kalles. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Den er vel uansett av plast så det skulle ikke ha noe å si. Er slik på 1366 og. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 leste en tilsvarende tråd her inne. Kan jo være harddisken. Uansett, prøv å ta bort all hardware som ikke trengs for at den skal starte. begynn med å ta ut en og en del som man ikke trenger, for å kunne eliminere bort ting som det ikke er noe galt med.. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 at viftene går ørlite for så skru seg av etter du kobler på strømmen er normalt. Det er da du må trykke på powerknappen for skru på maskina, men regner med du allerede har prøvd det. Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 leste en tilsvarende tråd her inne. Kan jo være harddisken. Uansett, prøv å ta bort all hardware som ikke trengs for at den skal starte. begynn med å ta ut en og en del som man ikke trenger, for å kunne eliminere bort ting som det ikke er noe galt med.. Har testet dette, helt til alt var avkoblet, utenom CPU og CPU vifta (Vannkjøleren) og minnebrikkene (Prøvde med et av minnebrikkene). Det samme skjer hver gang, et lite hint om at viftene starter, så rett av igjen. Kanksje PSUen beskytter mot overvoltage?. Er 650 kanskje ikke nokk for oppsettet mitt? Lenke til kommentar
K-L-E Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 at viftene går ørlite for så skru seg av etter du kobler på strømmen er normalt. Det er da du må trykke på powerknappen for skru på maskina, men regner med du allerede har prøvd det. Det er når jeg trykker på powerknappen dette skjer, ikke når jeg skruk på PSUen eller noe. Trykker jeg på powerknappen igjen uten og gjøre noe skjer det ikke noe i det hele tatt. Det er når jeg har satt i PSU-ledningen og trykket PSUen på og deretter på powerknappen det skjer. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Du kan faktisk ha vært så uheldig at mens du har skrudd dette sammen, har du kommet borti noe på hovedkortet, og fått en liten utladning av statisk elektrisitet. Sjelden sak, men er man uheldig har man da kortsluttet noe, og hovedkortet er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå