Mannen med ljåen Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Hei! Jeg var innom en innvandrerbutikk med alle slags rare matvarer. Den hyggelige innehaveren tilbød smaksprøver av noe som han kalte "gørr" (jeg kødder ikke, det var t.o.m. stavet slik på prislappen!" fra Afghanistan. Det smakte omtrent som tunfisk i olje, og hadde en konsistens som minnet om voks eller marsipan. Frister ikke til gjentakelse, med andre ord. Og navnet passer perfekt. Men hva var dette for noe rart? Endret 4. mars 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Det hørtes ikke ut som det var verdt å prøve akkurat det nei, jeg tittet på wikipedia-artikkelen for afghansk mat, men fant ikke noe som lignet, men kanskje du vil titte selv, kanskje du kjenner det igjen? http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_cuisine Selv synes jeg det afghanske kjøkkenet så spennende ut generelt sett, men jeg tror jeg ville stått over gørr... Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Her har du nok gått på en smell. Sikkert morsomt å lure de vantro med en spennende "rett". "Gørr" He he Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå