Larsenio Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hei der folks Er såpass fornøyd med resultatet fra forrige fotosession med eldstedattera mi (for de som "kjenner" meg kan jeg jo legge til at jeg ble pappa igjen forrige tirsdag; så gratulerer til meg ;p ) at jeg gjerne vil legge ut resultatet for kritikk. Jeg har fått noe feedback på Flickr der det blir påpekt at det blir for lyst for enkelte. Men... det var noe av poenget mitt da. Uten at jeg tør påstå at det er "korrekt" i forhold til hva som kreves for å kalle det et high-key bilde. Er det for lyst? Exif: Pentax K-r 1/40 sek lukker ISO 100 f/13 55mm fastoptikk fra 70tallet (K-series Pentax) Av teknikk er det brukt en Sigma 530 st. som blir bouncet i reflektoren min og over på Charlottes ansikt. Meget nært, helt i grensen for hvor nært jeg kan med dette objektivet. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Grattis med nytt barn Morro og mye jobb med barn he he.. men har man foto som hobby, er det mye morro Syns bildet var flott,, fint utsnitt også.. er det noe jeg kan "klage" på så må det være å fjerne/dempe eh hmm hvordan skal jeg si det.. eh "grafs" som alle barn har i sin nese Det første jeg la merke til var øynene, men så fikk nesen plutselig all oppmerksomhet.. hmm er jeg pirkete i kveld tro? Bildet var fint Jeg syns ikke det var for lyst, jeg liker litt overeksponerte bilder.. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Takk for kritikk,Okasin! Hehe, du KAN si "snørr" Skjønner at du påpeker det. Litt for enkel PP fra min side. Men jeg skal få det ordnet, fint at du påpeker det! Ellers flere kommentarer? Lenke til kommentar
telealf Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 hei, Synes dette er vellykket. Synes ikke det er for lyst. Modellen er vel ganske lys (blek) i huden og lys i håret, og vil et slikt high-key forsterke øyne og munn mye. Synes også det er bar utsnitt. Ansikt uttrykk er noe spørrende eller overasket, men regner med at dette er hensikten? P.S. Har dårlig med kunnskap på potrett, så dette som synsing fra en hobbyamatør Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Har ikke mye peil på portrett. Men må bare ha det ut, det e ett flott bilde. Æ like d æ Så d først i pentax tråden, og for min del har du truffet blink. Om det e noe som ødelegg så e det blits refleksen i øyan, sku virkelig ønske øyan va perfekt uten refleksjoner fra blits. E jo klart noe lyst på sia, men om bildet ikke dekker hele skjermen er det ikke så sjenerende. Går litt i sammen med bakgrunnen på høyreside kinnet. Men pokker heller flott bilde, og grattis med nr 2! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 hei, Synes dette er vellykket. Synes ikke det er for lyst. Modellen er vel ganske lys (blek) i huden og lys i håret, og vil et slikt high-key forsterke øyne og munn mye. Synes også det er bar utsnitt. Ansikt uttrykk er noe spørrende eller overasket, men regner med at dette er hensikten? P.S. Har dårlig med kunnskap på potrett, så dette som synsing fra en hobbyamatør Det gjør ikke noe at dere begge skriver at dere ikke har noe særlig peiling på portrett. Det har ikke jeg heller, men vil jo bare høre primært hva andre syns om bildet generelt mtp lysnivå Og det fikk jeg jo bra svar på. Kan vel ikke si at jeg instruerte modellen noe særlig, men når bildene ble tatt og jeg gikk over bildene i Lightroom var jeg jo på leting etter et bilde med sterkest komposisjon, rettest eksponering (i dette tilfellet et noe over-eksponert et) for så se etter det bildet med sterkest uttrykk. Der er flere i serien (som ligger på Flickr-siden min og nås via signaturen min) men jeg anser dette som mest vellykket. Takk for kritikk! Har ikke mye peil på portrett. Men må bare ha det ut, det e ett flott bilde. Æ like d æ Så d først i pentax tråden, og for min del har du truffet blink. Om det e noe som ødelegg så e det blits refleksen i øyan, sku virkelig ønske øyan va perfekt uten refleksjoner fra blits. E jo klart noe lyst på sia, men om bildet ikke dekker hele skjermen er det ikke så sjenerende. Går litt i sammen med bakgrunnen på høyreside kinnet. Men pokker heller flott bilde, og grattis med nr 2! Hei og takk til deg og:) Ja du har et godt poeng der, jeg skulle gjerne visst hvordan proffer gjør det med hensyn til å fjerne blitsreflekset. Noen idèer? Tenker på kloning, men det vil nok ikke bli bra resultat i LR iallefall...? Igjen, takk for kritikken og takk for gratulasjonen btw ;p Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Kan vel starte med at jeg personlig ikke er spesielt glad i hi-key, men skal prøve å komme med litt kritikk allikevel. Først så vil jeg si at catchlight i øynene ikke plager meg spesielt mye. Jeg liker det litt undrende uttrykket, men jeg føler kanskje at dette kunne passet bedre uten farger? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Hei, oppdaterer en litt gammel tråd... Ulovlig sent? Takker for siste kritikk, har redigert en versjon der det kun er blåfargen i øynene igjen av farger. Tror ikke det er helt i alles smak, men kom gjerne med deres meninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå