Arodem Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg ønsker å oppgradere den stasjonære PCen min, men jeg har falt litt av hardware-lasset de siste årene. Jeg ønsker da kunne bruke PCen min til gaming. PCen min består av disse komponentene: Intel® Core2 Quad CPU - Q8200 @ 2.33GHz 8 GB RAM NVIDIA GeForce GT 130 (VRAM 1,50 GB) 1 TB HD Hvilke av disse komponentene må byttes ut? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Et nytt skjermkort vil nok gjøre susen såfremt du har pci express bus. Et 5850 eller tilsvarende nvidia kort er vel det beste du kan putte inn uten å måtte bytte cpu. Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Hvordan vil PCen stille gaming-messig om jeg bytter skjermkortet? Og må jeg bytte CPU om jeg vil ha et bedre kort? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Du må ikke bytte cpu om du vil ha et bedre skjermkort. Det går mer på hovedkortet ditt. Om du ikke har en PCI-Express buss på kortet ditt, så må du bytte det ut. Da er det også muligheter for at CPU må byttes ut. Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Ser ut som jeg har PCI Express 2.0 x16, og at det nåværende nVidia-kortet bruker den nå. Edit: Hovekortet er forøvrig en NVIDIA nForce 730i MCP. Endret 4. mars 2011 av Arodem Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Da er det bare og kjippe ut det gamle kortet, så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 De beste skjermkortene krever mye av cpuen, om dette skyldes for lav båndbredde intern på hovedkortet veit jeg for lite om men det er godt mulig. Det er mange som har foretatt oppgradering av skjermkort på noe eldre maskiner og etter det jeg har sett så er 5850 det brikkesettet som anbefales hvis man vil ha en glatt spillopplevelse. Større kort vil medføre periodevise lag etc siden cpuen ikke klarer å skyfle data fort nok til skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå