Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe brukt bilstereo?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal etter hvert montere anlegg i min nyinnkjøpte bil (C180, W202, 99-mod).

Siden jeg er ung og har mye annet å bruke penger på (som f.eks. båt og vannscooter), har jeg ikke uendelig med penger å bruke.

Tenker derfor å finne noe brukt, ihvertfall enkelte komponenter, sånn at jeg får mer for pengene (ca. 10.000)

F.eks. å kjøpe sub med kasse og monoforsterker brukt, og kanskje en 4-kanals forsterker. Så bruke resterende av pengene til å kjøpe en ny spiller, og nye høyttalere i hattehyllen.

Hva mener dere? For stor risiko? Skal selvfølgelig kjøpes i nærheten sånn at jeg kan reise å se på det, men likevel. Gidder ikke kjøpe brukt, så virker det i 2 mnd, så må jeg kjøpe nytt likevel.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i landet bor du da? har vel kanskje noe du vil ha jeg ;)

Det pleier å være greit å kjøpe brukt, men du bør forhøre deg litt om hva som er bra osv her først, evt høre inne på bilstereoforumet, slik at du slipper og kjøpe noe overprisa møkk ;)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg kan noe om dette, men finn en som kan noe om bilstereo (om du ikke kan noe selv), og sjekk at alt funker 100% og ikke er slitt. Du bør også spørre etter kviteringer, da bilstereo er vanlig tyvgods.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke at jeg kan noe om dette, men finn en som kan noe om bilstereo (om du ikke kan noe selv), og sjekk at alt funker 100% og ikke er slitt. Du bør også spørre etter kviteringer, da bilstereo er vanlig tyvgods.

Dette kan jeg skrive under på!!! Jeg har blitt fra stjålet 3 anlegg... Og håper noen prøver å "selge" noe av det tilbake til meg ;) = en kjempe god forklaring på hvem han har kjøpt det av eller sykehus neste... :whistle:

:innocent:

Lenke til kommentar

Hvor i landet bor du da? har vel kanskje noe du vil ha jeg ;)

Det pleier å være greit å kjøpe brukt, men du bør forhøre deg litt om hva som er bra osv her først, evt høre inne på bilstereoforumet, slik at du slipper og kjøpe noe overprisa møkk ;)

Som Cossiemk1 sier så kan det være greit å kjøpe brukt. Men sørg for at du får med kviteringer. Eller i hvertfall skriver en kjøps kontrakt. Må inneholde selgers navn og adresse. Be ham legitimere seg. Eller så er det fort gjort å ende opp med tyvgods...

Høytalere ville jeg personlig ikke kjøpt brukt. Rett og slett fordi det har mye å si hvordan de har blitt behandlet og inn spillt. Om du forandrer kasse volum så må høytalere spilles inn på nytt.

Er enig med deg i at Infinity har god lyd. Spessielt Perfect serien. Om du vil ha noe enda bedre så se på Focal. Men lyd er egentlig en litt personlig greie. Vi har ikke alle den samme hørselen. Og folk oppfatter lydbilde forskjellig. Så det beste rådet jeg kan gi deg er: Bruk ørene og finn ut hva DU liker.

Lenke til kommentar

Om du forandrer kasse volum så må høytalere spilles inn på nytt.

Det kan umulig stemme. Hele prosessen med å spille inn høyttalere har jo med å myke opp deler som er i bevegelse. Det har ingenting for elementet sin skyld hvor stor eller liten kassen er.

Lenke til kommentar

Om du forandrer kasse volum så må høytalere spilles inn på nytt.

Det kan umulig stemme. Hele prosessen med å spille inn høyttalere har jo med å myke opp deler som er i bevegelse. Det har ingenting for elementet sin skyld hvor stor eller liten kassen er.

Hele prosessen med å spille inn høytalere har nok ikke "bare" med å myke opp bevegelser som er i bevegelse som du sier... ved å forandre volumet på kassen. Så forandrer du elementets linære bevegelse. Dette påvirker både høytalerens membran, oppheng og spole. Dette må få tilpasse seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...