Gå til innhold

Til Ateister: Hvorfor er dere så onde?

Anbefalte innlegg

Heisann alle dere ikke-troende på diskusjon.no :)

Jeg er ny registrert på dette forumet, men har "stalket" litt rundt i religions seksjonen i et par måneder nå, og føler det er på tide å ytre meningene mine.

Utsagnet mitt er kanskje litt bastantisk, men jeg lurer på hva som får dere til å frynse ut en person som ikke handler etter logikk, men tro som h*n har fått beviser for fra vår allmektige gud?

Det føler jeg er ren ondskap!

Men hva vet vel jeg, jeg har ikke dømmekraften til vår far, og dessuten; Hadde det ikke vært for dere hadde man ikke kunnet skildre mellom det gode og det onde :)

Endret av Jesuselskeralle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva får deg til å tro at jeg er ond? Hva ligger du i det å "være ond"? Jeg kan ikke besvare spørsmålet ditt, uten at du definerer spørsmålet ditt bedre.

Beklager at jeg kanskje greide dere alle under samme kam, men poenget var at veldig mangen ateister her inne fryser ut kreasjonister for deres tro. Dere vandrer i mørket! Jeg vet ikke mine arme råd om hva jeg kan gjøre for at dere skal få føle vår herlige jesus på deres kropper!

Fordi ateister = = babyspisere

Dette var irellevant soulless :nei:

Endret av Jesuselskeralle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at jeg er ond? Hva ligger du i det å "være ond"? Jeg kan ikke besvare spørsmålet ditt, uten at du definerer spørsmålet ditt bedre.

Beklager at jeg kanskje greide dere alle under samme kam, men poenget var at veldig mangen ateister her inne fryser ut kreasjonister for deres tro. Dere vandrer i mørket! Jeg vet ikke mine arme råd om hva jeg kan gjøre for at dere skal få føle vår herlige jesus på deres kropper!

Men du kalte meg ond. Hvorfor er jeg ond?

Jeg anser argumentasjonene til en kreasjonist for å være ugyldige, så jeg angriper argumentene til en kreasjonist. En kreasjonist tror jeg tar feil, og vil angripe min argumentasjon. Hvorfor er jeg ond? Hvorfor vandrer jeg i mørket? Jeg tror det er like herlig å ikke "føle Jesus", selv om jeg tror at ingen av oss gjør dette.

Hvorfor er det du som dømmer om hvem som har rett og galt?

Endret av cuadro
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Takker og bukker. Slipp Djevelen inn i ditt hjerte du også, så kommer du deg ut av tankefengselet du vansmekter i. Det er håp for mennesket, om vi bare brenner Kristus på bålet. If you can't beat 'em, join 'em,

• Liker 8
Lenke til kommentar

Yes! Endelig en seriøs troende, plzz bli her!

Heisann alle dere ikke-troende på diskusjon.no :)

Hallo du som tror på en gud eller flere guder eller den kristne Gud.

Jeg er ny registrert på dette forumet, men har "stalket" litt rundt i religions seksjonen i et par måneder nå, og føler det er på tide å ytre meningene mine.

EG føler også at det er blitt litt tomt for teistiske meninger her på forumet, så det er bare bra at du kommer og ytrer meningene dine :)

Utsagnet mitt er kanskje litt bastantisk, men jeg lurer på hva som får dere til å frynse ut en person som ikke handler etter logikk, men tro som h*n har fått beviser for fra vår allmektige gud?

Dersom person har gyldig grunn til å tro er det bare å begynne å diskutere, men dersom alt sammen viser seg å ikke vere gyldig så er personen på feil nettsted. Ingen som frynser (mente du fryse?) ut en person som ikke handler etter logikk, men det har seg slik at dersom person mangler logikk er person på feil nettsted, her er det diskusjon og ikke "eg har min mening du har din kan vi ikke bare vere venner" mentalitet.

Men hva vet vel jeg, jeg har ikke dømmekraften til vår far, og dessuten; Hadde det ikke vært for dere hadde man ikke kunnet skildre mellom det gode og det onde :)

Vi er ikke onde, det er mest sannsynlig ikke dere teister heller, dette bygger på ett grunnlag som er feil. Objektiv moral må først påvises før vi er onde, og du må påvise at det er umoralsk å ikke tro på en gud som ikke kan bevise grunnleggende eksistens.

Å plukke fra hverandre ugyldige argumenter er ikke utfrysing av personer. Det har mange navn men her inne heter det diskusjon. Andre navn kan vere krangel eller debatt. Bevis Jesusen og Guden din så skal du få se at det blir endringer i meninger her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi ateister = = babyspisere

Dette var irellevant soulless :nei:

Det er nettopp dette du gjør i førstepost. Du generaliserer en hel gruppe på grunnlag av ingenting, og kaller de onde uten å argumentere hvorfor.

Nei, jeg er ikke ond.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i huleste? At noe slikt skulle komme fra en person som deg Gabbe hadde jeg alldri trodd... Det står da klart og tydelig på det første budet: "Du skal ikke ha andre guder en meg"

Det var unødvendig å påpeke.

dette bygger på ett grunnlag som er feil.

Hvordan våger du å trosse herren og si at mitt grunnlag er feil! Bibelen er trykket opp på hundrevis av ulike språk, og i titusenvis av eksemplarer! Den kan da umulig være feil!

Noe jeg videre liker å trekke inn i diskusjoner som dette, hvor motparten ikke helt ser ut til å forstå, er dette her med romernes troverdighet contra troverdigheten til Jesu Krist og alt det fantastiske han gjorde. Hvor mange bøker er det skrevet om Julius Cæsar? Og så på den andre sida - hvor mange bøker er det skrevet om Jesus? Nettopp!! Dere må da være åpne for å kanskje ta feil, dere som er så "åpne" for nye ting osv.

Bevis Jesusen og Guden din så skal du få se at det blir endringer i meninger her.

Men man skal ikke høre til å måtte bevise noe som helst! Det handler om å tro :)

Dessuten, bibelen er jo satt sammen av viteuttalelser fra flere, og hvorfor skulle så mange lyge? For å få penger til kirken? pøhh.. Penger betyr jo ingenting for Gud, Jesus og den hellige ånd :yes:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hey, stopp en hald! Du får ikke lov til å i første rekke påstå noe om hvordan verden faktisk står til, med en slik påståelighet - og også en slik påståelighet om bevisenes tilstand - for deretter å fraskrive deg hele debatten med å si at det handler om tro. Er du kun ute etter å forkynne, så er du på galt forum.

Forøvrig synes jeg at det er interessant at du hevder å vite noe om rett og galt, men for å diskutere dette håper jeg at du tar tak i innlegget mitt litt lengre oppe. :)

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

"Du skal ikke ha andre guder en meg"

Hehe, i og med at kristne ikke har fler enn en gud er det vel litt smør på flesk. Du må åpne deg for en flora av guder, young padawan. Det er ikke rart du er forvirret. Jeg er redd du er i ferd med å havne i et mørkt hull. Det mørkeste av alle. Blind tro på den jødiske guden. Reis deg, kast av deg lenkene og stå som en mann. Du er på en farlig sti.

Lenke til kommentar

Hva i huleste? At noe slikt skulle komme fra en person som deg Gabbe hadde jeg alldri trodd... Det står da klart og tydelig på det første budet: "Du skal ikke ha andre guder en meg"

Siden du nevner det første budet må du vell tro på den jødiske guden? Det var ingen kristne på denne kloden da de ti bud ble oppfunnet.

Hvordan våger du å trosse herren og si at mitt grunnlag er feil! Bibelen er trykket opp på hundrevis av ulike språk, og i titusenvis av eksemplarer! Den kan da umulig være feil!

Noe jeg videre liker å trekke inn i diskusjoner som dette, hvor motparten ikke helt ser ut til å forstå, er dette her med romernes troverdighet contra troverdigheten til Jesu Krist og alt det fantastiske han gjorde. Hvor mange bøker er det skrevet om Julius Cæsar? Og så på den andre sida - hvor mange bøker er det skrevet om Jesus? Nettopp!! Dere må da være åpne for å kanskje ta feil, dere som er så "åpne" for nye ting osv.

Tror tallet er noen milliarder opptrykte bibler, hadde det vært titusener så har ikke vi hatt denne dumme "diskusjonen".

Vi vet mer om Julius Cæsar enn om Jesus. Julius Cæsar var en militær leder, diktator, statsmann/"politiker" og forfatter. Det meste vi vet om Jesus er bare tull. Det er små fortellinger plukket ut av sammenheng. De historiene om Jesus som var riktig og mer menneskelig ble forkastet. Og hvem gjorde dette? Romerne! De opprettet den katolske kirke, kristendommen ble godkjent etter de gav opp jobben med å utrydde Jesus tilhengerne.

Men man skal ikke høre til å måtte bevise noe som helst! Det handler om å tro :)

Dessuten, bibelen er jo satt sammen av viteuttalelser fra flere, og hvorfor skulle så mange lyge? For å få penger til kirken? pøhh.. Penger betyr jo ingenting for Gud, Jesus og den hellige ånd :yes:

Jeg tror på fotosyntesen :) Jeg kan ikke se fotosyntesen, men jeg vet den er der fordi den er bevist.

Hvor er Otto når man trenger han, det er han som er Trolljegeren :p

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å presentere bevis, eller i det minste sannsynliggjøre at jesus var sin egen pappa som igjen er en allmektig gud. Og deretter vise hvordan Guds eksistens påvirker livet mitt.

Lenke til kommentar

Når tid fikk ikke-troende og ateister eneretten til forumet?

Om man har ingenting å si så la være å poste i trådene. Forumet har ytringsfrihet inntil noe annet er bevist.

Ørten søppelposter slettet som OT og spam i tråden.

Mister litt troen om det finnes spor av intelligens på diskusjon.no når dere er så naive som dette.
Jeg skal komme tilbake til denne saken..

Mvh

Admin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...