kotox Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 OK, forstår! Da prøver jeg det En del av de programmene på E: vil jeg helst slippe avinstallere etc, alt der installert på E:, hvis jeg klipper dette ut til et midlertidig sted, vil det fungere om jeg kopierer tilbake etterpå da? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, bare behold hele mappestrukturen. Feks om du har E:\Programmer\ Så tar du hele "Programmer" mappen til en annen disk, sletter partisjon E:, oppretter ny stor partisjon som du gir stasjonsbokstav E:, så legger du tilbake "Programmer" mappen. Alt skal da funke. Anbefaler at du gjør dette i Safe Mode (F8 under oppstart), så ingen programmer kjører mens du gjør dette. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Men høyreklikker jeg den utildelte, får jeg ikke valgt å slette den. Får kun slettet E: Hva gjør jeg da? Forstår jeg deg rett så prøver du å utvide E med det utildelte? Det går ikke, av flere grunner. Først fordi E er en logisk paritisjon som tar all plassen i den utvidete partisjonen. Den utildelte er ikke del av den logiske. Dernest fordi den utildelte er på feil side. Du har en deadlock her. Det lureste du kan gjøre er å kopiere alt på E til en annen disk, så sletter du E og den logiske partisjonen. Da blir alt til høyre for C en eneste stor utildelt blokk, som du så kan du lage en ny partisjon av. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Du skal bare slette E:, da vil den plassen legges til med utildelt så du kan lage den nye større partisjonen. Defor må du ha backup på alt du vil beholde fra E: Lenke til kommentar
kotox Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Da forstod jeg og det er i orden nå Tusen takk begge to for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå