FuzzFuet Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hallo, har en rimelig frisk PC med Core-i7 @4Ghz 6Gb RAM og Radeon 5970 under panseret. Men sliter med når jeg spiller av enkelte filmer 720P/1080P med grei bitrate så kan filmen lagge i noen sekunder før den flyter fint igjen. Tipper FPS går ned til ca 10-15 og så opp til normalt igjen. Har installert nye drivere, ny versjon av VLC og en codek-pakke, men hjalp ikke. Kjører bildet over HDMI fra skjermkortet til reciveren til TV-en. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Prøv med Media Player Classic heller. Endret 4. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har ingen god øyeblikkelig løsning, men vil bare nevne at VLC kun benytter seg av egne codeks og derfor ikke påvirkes av at du har installert en ekstern pakke. Det kan være at VLC sine codeks ikke er optimale til avspilling av det filformatet i så høy oppløsning (selv om jeg ville gjettet mkv med h.264, noe VLC skal takle greit). Det kan kanskje være noe krøll med HW-dekoding? I mellomtiden kan du gjøre som tipset over og teste med en annen mediespiller (og dermed en annen codek) og se om det hjelper. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Jepp, det ante med at VLC har egne codeker. Jeg re-installerte de nyeste skjermkortdriverne og mulig det har fiksa seg, la hvertfall ikke merke til noe lagg nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå