Einz0r Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hei. Har et lite problem som kan være utrolig irriterende i lengden. Mic'en lager en pipelyd hos de andre jeg snakker med på skype, ventrilo etc. høres ut som jeg koker te:p jeg hører ikke dette selv men de andre jeg prater med hører det konstant med en gang jeg kommer inn i samtalen. har prøvd å skifte mic men samma lyd. hva kan det være? takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Gjør et opptak av lyden og legg ut så får vi høre denne pipelyden. Hvis du har et integrert skjermkort så kan det være at signaljorden blir forurenset med frekvenser fra andre komponenter. Alternativt så kan du ha spoler som ikke er montert skikkelig og som skaper denne støyen på lydinngangen. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 lasta den opp en rec fra mic'en på mediafire http://www.mediafire.com/?2zwawccelfw9ujq man må nok skru opp lyden litt for å høre Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hmm.. Dette høres for meg ut som viftestøy. Det mest naturlige ville være å sjekke prosessor- og grafikkortvifte. Det du kan gjøre er å sette fingeren mot viften og stoppe den mens du gjør opptak, men ikke hold den stille i mer enn det tre-kvart sekundet du trenger for å registrere endringen. Jeg tar ikke ansvar for eventuelt ødelagte komponenter som følge av overoppheting. Det som er enda bedre er å få tak i kvalitetsvifter til begge og bytte ut det du har. Hvis du har en eller fler ekstra vifter i tillegg til det som er montert på hovedkortet og i PSU så kan du forsøke å koble de(n) fra først og se om det hjelper på støyen. Du kan også skru av viftestyring på prosessor og/eller GPU og se om pipelyden forsvinner eller slutter å variere. Hvis du finner hvilken komponent som skaper støyen så blir ting enklere. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Prøvde å stoppe alle viftene en etter en bortsett fra CPU-vifta. Det er noen plastikkgreier som beskytter vifta slik at jeg ikke kommer til i midtpunktet. skal jeg stoppe vifta, må jeg stoppe den ved å ta på viftebladene og det har jeg ikke lyst til på grunn av mulig ødeleggelse. Det var ikke noen forskjell i pipelyden da jeg hørte på recorden. kan hende det er CPUen men vet ikke hvordan jeg får stoppet vifta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå