diamantkort Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Åssen greier man å få sånn at skriften har en del av bildet i seg som det her: Lenke til kommentar
Mads Ja Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Har nok brukt selve bilde som "Texture" til teksten, gjøres ganske lett i photoshop, gimp eller andre bilderedigeringprogrammer Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Åssen greier man å få sånn at skriften har en del av bildet i seg som det her: Dette ville jeg gjort: 1. Åpne bildet 2. Velg passende skrift, og skriv det du ønsker - der du ønsker 3. "Seleect pixels" 4. Slett laget med tekst Akkurat i dette bildet ser det ut som innholdet i teksten er kopiert inn fra litt lenger opp i bildet, så her er en måte å gjøre det på: 5. Velg Clone Stamp Tool, og kopier innhold fra hvor du vil i bildet inn i det markerte feltet (teksten) Alternativt kan du rett og slett gjøre alt til og med punkt 4, for så å trykke ctrl+c og ctrl+v. Da er teksten lagt seg på et nytt lag. Nå kan du flytte denne til ønsket sted på bildet. Edit: Må tilføye at på bildet du viser er det lagt på sort stroke etter at markeringen er fjernet.. Endret 4. mars 2011 av Ghazaa Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Åssen greier man å få sånn at skriften har en del av bildet i seg som det her: Dette ville jeg gjort: 1. Åpne bildet 2. Velg passende skrift, og skriv det du ønsker - der du ønsker 3. "Seleect pixels" 4. Slett laget med tekst Akkurat i dette bildet ser det ut som innholdet i teksten er kopiert inn fra litt lenger opp i bildet, så her er en måte å gjøre det på: 5. Velg Clone Stamp Tool, og kopier innhold fra hvor du vil i bildet inn i det markerte feltet (teksten) Alternativt kan du rett og slett gjøre alt til og med punkt 4, for så å trykke ctrl+c og ctrl+v. Da er teksten lagt seg på et nytt lag. Nå kan du flytte denne til ønsket sted på bildet. Edit: Må tilføye at på bildet du viser er det lagt på sort stroke etter at markeringen er fjernet.. Hvor finner man pixels og stroke? Endret 4. mars 2011 av diamantkort Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Åssen greier man å få sånn at skriften har en del av bildet i seg som det her: Dette ville jeg gjort: 1. Åpne bildet 2. Velg passende skrift, og skriv det du ønsker - der du ønsker 3. "Seleect pixels" 4. Slett laget med tekst Akkurat i dette bildet ser det ut som innholdet i teksten er kopiert inn fra litt lenger opp i bildet, så her er en måte å gjøre det på: 5. Velg Clone Stamp Tool, og kopier innhold fra hvor du vil i bildet inn i det markerte feltet (teksten) Alternativt kan du rett og slett gjøre alt til og med punkt 4, for så å trykke ctrl+c og ctrl+v. Da er teksten lagt seg på et nytt lag. Nå kan du flytte denne til ønsket sted på bildet. Edit: Må tilføye at på bildet du viser er det lagt på sort stroke etter at markeringen er fjernet.. Hvor finner man pixels og stroke? Select Pixels: Høyreklikk på laget i Layers-fanen (4. øverst) Stroke: Høyreklikk på laget i Layers-fanen - "Blending options" - klikk på teksten "Stroke". Denne blir da merket av, og du kan velge tykkelse og farge på streken. Videre kan du leke deg frem med "Bevel and Emboss", "Drop Shadow" osv... Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Åssen greier man å få sånn at skriften har en del av bildet i seg som det her: Dette ville jeg gjort: 1. Åpne bildet 2. Velg passende skrift, og skriv det du ønsker - der du ønsker 3. "Seleect pixels" 4. Slett laget med tekst Akkurat i dette bildet ser det ut som innholdet i teksten er kopiert inn fra litt lenger opp i bildet, så her er en måte å gjøre det på: 5. Velg Clone Stamp Tool, og kopier innhold fra hvor du vil i bildet inn i det markerte feltet (teksten) Alternativt kan du rett og slett gjøre alt til og med punkt 4, for så å trykke ctrl+c og ctrl+v. Da er teksten lagt seg på et nytt lag. Nå kan du flytte denne til ønsket sted på bildet. Edit: Må tilføye at på bildet du viser er det lagt på sort stroke etter at markeringen er fjernet.. Hvor finner man pixels og stroke? Select Pixels: Høyreklikk på laget i Layers-fanen (4. øverst) Stroke: Høyreklikk på laget i Layers-fanen - "Blending options" - klikk på teksten "Stroke". Denne blir da merket av, og du kan velge tykkelse og farge på streken. Videre kan du leke deg frem med "Bevel and Emboss", "Drop Shadow" osv... Jeg finner ikke select pixels jeg Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Hvor er stroke? Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Hvor er stroke? Under "Blending options" i samme meny. Dette ville du også ha funnet ut om du leste det jeg har skrevet tidligere i denne tråden. Edit: Gjerne post resultatet som du kommer fram til! Endret 24. mars 2011 av Ghazaa Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Greier alt utenom og sette på stroke etterpå. Åssen? Det kommer bare på den jeg har selecta, bak der er det uten stroke Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Greier alt utenom og sette på stroke etterpå. Åssen? Det kommer bare på den jeg har selecta, bak der er det uten stroke Svært usikker på hva du mente der... Men sørg for at riktig lag er markert før du høyreklikker og får opp den menyen som jeg refererte til. Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Når jeg trykker select pixels, så kopierer jeg inn og det der. Når jeg setter på stroke kommker det. Men når jeg da trykker delete layer står det det samme rett bak. Som en del av bildet, uten stroke Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Eller du kan bruke "Clipping Mask". Bildet legges på et eget lag over tekst-laget. Deretter trykk Alt+klikk mellom lagene i Layers Palette. (Hold Alt inne mens du beveger musa mellom lagene... så ser du Clipping Mask-symbolet.) Med Clipping Mask (legg merke til pila som indikerer at bilde-laget forholder seg til tekst-laget): Uten Clipping Mask: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå