vetle666 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hei, skal lage en CD til en amerikansk tenåring. Den er til en jente på 16 år. Jeg trenger noen tips til hvilke sanger som kan slå an? Er det noe musikk som amerikanerene i det hele tatt hører på? Hvis ikke, er det noen som har en ide til en sang eller to som er ganske "internasjonale" og "mainstream". . Har allerede notert meg at Glow av madcon og sometimes av donkeyboy kan funke. Vetle Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Vamp - månemannen: Eventuelt Tiranoir, siden det er ei kjerring. Alexander Rybak Husk at hun ikke har fått ham trøkka nedover halsen i to år, så hun kommer sikkert til å like ham! Aha - Kind of a Chrismascard Aha - Det aller meste Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Takk for tips! Har funnet et par sanger på spotify og lagt de i en liste: http://open.spotify.com/user/vetle666/playlist/1sPC3CiNW1l6UqYIiuvtO7 Har flere sanger notert, men de finnes ikke på spotify. Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Åge Aleksandersen har jo mye bra! Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Denne faller garantert i smak http://www.youtube.com/watch?v=Jk_uDlC0tSU&feature=channel_video_title Ellers så har du jo datarock: http://www.youtube.com/watch?v=xOxXuTp4gf4 Delillos: http://www.youtube.com/watch?v=4rF9kNV1wu4 Postgirobygget http://www.youtube.com/watch?v=z6JZq2QRtVQ edit: Morten Abel: Støtter btw Stargate, kan være litt morsomt for henne å få vite at så mange hits har hatt innflytelse av nordmenn. Endret 4. mars 2011 av Carlgutt 1 Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Åge Aleksandersen har jo mye bra! Ja, og så er jo tekstene hans så lette å forstå for en amerikaner... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Den norske produsentgruppa Stargate har lagd en masse hits med flere kjente artister. Kan hende det faller i smak? Blir ikke akkurat "norsk musikk" direkte, men er i hvert fall produsert, og mulig skrevet av nordmenn. Eller så har du jo f.eks rapperen Sirius, hvis pop/hiphop er av interesse. Endret 4. mars 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Åge Aleksandersen har jo mye bra! Ja, og så er jo tekstene hans så lette å forstå for en amerikaner... Det er jo "eksotisk" and stuff. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Minor Majority funker fjell hos en 16 år gammel jente. Noe Ulver har laget de siste 10 årene kan sikkert også falle i smak, det fremste norsk musikk har å by på. Det finnes også mye bra norsk elektronisk musikk f.eks. Lindstrøm og Prins Thomas. Og Røyksopp. 1 Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) La faktisk til alle sangene du listet Carlgutt, hadde allerede noe datarock inne men la til Amarillion, så takk for gode tips! Kom på det samme selv Vertical, jeg skal se om jeg finner en liste over hvilke sanger de har vært med og samarbeide om slik at hun skjønner at det faktisk er noen nordmenn som ikke er langt unna de amerikanske stjernene . Minor Majority har jeg også lagt til nå, takk for det tipset og! Røyksopp hadde jeg allerede lagt inn. Tror nok ikke jeg legger inn Åge Aleksandersen, føler ikke at det treffer målgruppen hun er i. Men takk for tipset uansett, bare å komme med flere om noen ønsker! EDIT: Skal sjekke ut kråkesølv og nå Endret 4. mars 2011 av vetle666 Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Maria Mena har en del fine sanger Blant annet Home For Christmas, Just Hold Me, Just a Little Bit og My Lullaby. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Sant det! Hun hadde jeg ikke tenkt på! Takk! Lenke til kommentar
kans Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 DDE!! skjønner sikkert ikke så masse men folrtsatt bra Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 DDE? Huff! Ingen bra måte å presentere norsk musikk på. 1 Lenke til kommentar
kans Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Er det vel, det er masse sjel og glede i mange av sangene dems! Kjenner folk i Kina som elsker DDE selvom de ikke har piss peiling på hva de sier Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Superfamily! Kaizers Orchestra! Bigbang! Lenke til kommentar
aGal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Vet ikke om det er nevnt her, men Røyksopp er jo et must. Og kanskje aha slår ann? Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Takk for tipsene! Blir nok ikke DDE. Jeg tror gjerne på at det er flere utlendinger som liker melodien osv. men jeg ville tro at DDE blir et ganske så langt sprang for en amerikanskj jente på 16 år som antakeligvis hører på Ke$ha, Rihanna osv . Men igjen, takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå