Gå til innhold

Leveringstid fra USA?

Anbefalte innlegg

Våget meg for første gang på å handle optikk fra Utlandet, nærmere bestemt et Sigma 8-16mm.. Pakken ble sendt fra New York den 16. Febrar, men jeg har ennå ikke fått den.. En pakke som ble sendt fra Texas 24. Februar kom fram i går.. Begge pakkene ble sendt med First-Class Mail International.. Noen som har liknende erfaring med pakker fra USA? har ikke opplevd så lang frakttid derfra før (og jeg handler mye på nett), og begynner å få litt angst da de tross alt er snakk om en liten bunke 1000 lapper :ohmy:

Your item was processed through and left our KEARNY, NJ 07032 facility on February 16, 2011 at 9:08 pm. The item is currently in transit to the destination. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Ingen info etter dette, og får heller ikke opp noe når jeg taster sporingsnr inn hos Posten.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk ems-pakkesporing for internasjonale pakker.

Det kunne være lettere og forstå grunnen hvis du hadde gitt litt mer informasjon så som fraktselskap og selger samt hvilken type frakt du bestilte.

Hups, glemte å legge til at det var USPS, med First Class mail International. Har fått en rekke pakker fra USPS i det siste, men ingen har tatt i nærheten av like lang tid som denne.. Får litt angst da denne pakken er litt mer kostbar enn hva jeg normalt sett kjøper fra utlandet :roll:

Lenke til kommentar

First Class Mail International er egentlig det som Posten kaller"brevpost" og tiden kan variere ganske mye. Vanligvis er det meste på plass innen et par uker, men jeg har også opplevd at det har tatt over en måned.

Tror faktisk ikke at Posten scanner og publiserer tracking-info på brevpost. Vil du ha det, og kortere tid, som jo kan være greit ved litt verdier, kan det være verdt å vurdere Express Mail International eller Priority Mail International. De er en god slant dyrerer, men det går fort og du får tilgang på tracking-info (er litt usikker på om det siste fortsatt gjelder for Priority?).

Husk også at verdifull post gjerne fanger tollernes oppmerksomhet, og da kan det ta litt ekstra tid. Du kan få et brev i posten som ber om dokumentasjon på verdi.

Uansett - å vente 2 uker er ikke unormalt, det er det heller ikke med null tracking-info på First Mail International, så jeg ønsker deg lykke til og tipper den er like om hjørnet :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt usps/First Class Mail International noen ganger, noen ganger får man sporing og andre ganger skjer det ikke noe før du får hentelapp.

Men har du fått et sporingsnummer skal det være mulig og spore opp pakka, er du sikker på at det er et sporingsnummer du har fått.

Lenke til kommentar

Hurra! Da dukket objektivet opp :D Det hadde faktisk ligget på postkontoret siden 26.02... Jeg hadde bare aldri fått hentelappen.. er vel en narkis som har vært på postkasse raid her igjen :mad:

Prisen endte forøvrig på ca 4400kr inkl frakt + mva/fortollingsgebyr noe som betyr småpene 1500 spart kontra Japan Photo :new_woot:

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...