Gå til innhold

Noen som har gått ingeniørfag?

KaDust

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vell ganske store forskjeller på pensum fra skole til skole så du burde kanskje spesifisere hvilken du skal studere ved.

Selv går jeg 1. året og syntes det er ganske tørt. Men har jo hovedsakelig fellesfag i år så håper det blir mer spennende neste år.

Du burde interessere deg for det som skjer ganske lavt i en PC og ikke ha noe imot realfag, ellers vil du fort kjede deg.

Lenke til kommentar

Skal gå på HiO.

Jada, synes realfag er morro, og har alltid vært opptatt av detaljer så tror nok ikke det blir noe problem. Selvfølgelig vil det være noe ved det som vil kjede meg, men sånn er det jo med alt.

Lenke til kommentar

Går selv elektro/automasjon

+

-Lærer mye interessant(er jo nesten gitt at man har en viss interesse for emnet)

-Kult å se hvordan alt fra små duppedingser til store systemer fungerer "under the hood"...koding, elektronikk osv.

-Får forbedret din analytiske tankegang

-

-Mye lab, prosjekt og innleveringer. problemet er ikke at det er så jævla krevende, er heller mengden det går på.

-Eksamenstiden

-Varierende kvalitet på forelesere. I noen fag føler du at foreleseren faktisk lærer deg alt du trenger å vite, andre fag føler du at du like så godt bare kunne ha plukket opp en bok eller lest artikler på Wikipedia, ubrukelige forelesere mao.

-Enda flere lab, rapporter, prosjekter og innleveringer.

-Periodene hvor motivasjonen din ikke er 100%...eller om så 50%...da kan det være usedvanlig hardt å komme seg igjennom :-)

Lenke til kommentar

Studerer selv petroleum, men førsteåret er stort sett likt uavhengig av hva du går. Mine meninger:

- Til tider interessant studium, men mye tørt stoff som det ofte er vanskelig å se nytteverdien av. Noen forelesere i realfag er her flinke til å legge vekt mer vekt på praktisk bruk.

- Mye merkelig som foreleser. Mange av to-timersforelesningene kan erstattes av en halvtimes lesing i læreboka. Andre foreleserer er utrolig flinke. Det er veldig store forskjeller, men du lærer fort hvilke forelesninger det er verdt å få med deg.

- Mye obligatoriske arbeidskrav. Man blir sittende mange timer å skrive rapporter, etter nazistrenge krav, som man egentlig ikke lærer noe av. Dette er tid man ellers kunne brukt til å lese eller gjøre oppgaver. Her går det òg mye på mengden. Når du har mange små innleveringer, blir det fort mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Skal gå på HiO.

Jada, synes realfag er morro, og har alltid vært opptatt av detaljer så tror nok ikke det blir noe problem. Selvfølgelig vil det være noe ved det som vil kjede meg, men sånn er det jo med alt.

Jeg går ing. data. Det er først og fremst mye koding/programmering så man må være interessert i dette. Jeg synes det er både tørt og interessangt. Å lage et program/system/nettside kan sikkert høres jævlig kult ut, men det er mye herk også, og kanskje ikke like morsomt for alle.

Jeg har en del interesse for data, men ikke så mye for programmering, men jeg syns alt i alt studiet er greit, og jeg tror det finnes langt, langt tørrere studier enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...