Gå til innhold

Jobbsøknad. Ble ringt men var ikke der. Ringe dem, eller vente til de ringer tilbake?

Anbefalte innlegg

Sikkert ett dumt spørsmål, men spør like vel.

Hvis man søker jobb og ser at arbeidsgiveren for en av søknadene har ringt deg når du ikke hadde telefonen på deg. Hva gjør man?

(I) Venter på at de ringer deg på nytt?

eller

(II) Ringer dem tilbake?

[delvis off topic] Pleier kun å ringe tilbake når det er venner og familie som har ringt, mens alle andre lar lar jeg få ringe opp på nytt. Hva er normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende bedriften prøver å ringe igjen senere, men dersom det går så lang tid at du i løpet av den tiden burde ha sett anropet vil det at du evt. lar være å ringe trolig signalisere at du ikke er engasjert.

Hvis de på noen måte er interessert i deg som arbeidstaker, enten det er intervju eller direkte ansettelse de ringte for, kan jeg ikke se noen grunn til at de skulle ta en oppringning negativt. :)

Ellers; når du snakker om å ringe tilbake generelt, for min del; i en situasjon hvor jeg ikke kjenner nummeret, ikke kjenner til noen spesiell grunn for at et ukjent nummer skulle ringe (f.eks. interju), og vedkommende heller ikke legger igjen noen svarerbeskjed som sier noe om hva det gjelder, så pleier jeg å tenke at vedkommende antakelig prøver igjen senere dersom det er noe seriøst. Selvfølgelig kan det forekomme noen unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...