Gå til innhold

Nå tar mobilgrafikken av!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på artikkelen som supplement til PCen, men ser nå at det står nederst "fullverdig PC-erstatter". Der må jeg bare si meg helt enig. Det skjer neppe i overskuelig fremtid eller de påfølgende 10 årene.

Egentlig så har det faktisk skjedd på veldig mange arenaer, det er jo mange brukere som kun bruker pcen til :

*E-post lesning (stadig færre dog).

*Facebook og nettleser.

*En del Facebook relaterte spill.

*Enkel dokumenthåndtering og lagring av fotoalbumet.

*Titting på Videofiler og nettjenester med video streaming.

Dette er overraskende nok en veldig stort antall av dagens brukere og som forventer et veldig enkelt brukergrensesnitt for å "komme igang" så fort som mulig. Overraskende nok så er Mobiltelefoner akkurat her mer en bra nok og sånn sett vil disse allerede nå fungere som en fullverdig erstatter for dem.

Når det gjelder spill så har vi jo lenge hatt håndholdte enheter som faktisk har kjempegode spill selv med "begrenset" skjermoppløsning. Nintendo har jo gang på gang bevist at spillere ofte ønsker tilgjengelighet og spillbarhet fremfor "pen grafikk" og akkurat her tror jeg at håndholdte enheter (mobiltelefoner med god 3d / 2d støtte) kan fint ta store markedsandeler bort fra Nintendo om selskapet ikke passer seg.

Lenke til kommentar

Folk ønsker tilgjengelighet og spillbarhet, og pen grafikk. Ellers vil jeg ikke si en mobiltelefon er fullverdig mtp nok hardware til å surfe per i dag.

AtW

Hva mener du med det? Mobilene vi har i dag kan gi en like god opplevelse som på pcen. Husk: VI kan koble til både eksternskjerm med output i 720p (med 2011 mobilene blir det 1080p) og trådløst tastatur. I tillegg har mange mobiler støtte for fullverdig flash.

Lenke til kommentar

Folk ønsker tilgjengelighet og spillbarhet, og pen grafikk. Ellers vil jeg ikke si en mobiltelefon er fullverdig mtp nok hardware til å surfe per i dag.

AtW

Hva mener du med det? Mobilene vi har i dag kan gi en like god opplevelse som på pcen. Husk: VI kan koble til både eksternskjerm med output i 720p (med 2011 mobilene blir det 1080p) og trådløst tastatur. I tillegg har mange mobiler støtte for fullverdig flash.

Nei, en mobil kan ikke gi en like god opplevelse som på PCen, se på hva en browser bruker av maskinvare. Det er ikke bare for gøy at de bruker mer enn du vanligvis har på en mobil. Det er også fordi man får en mye raskere og bedre browseopplevelse med litt hardware.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...