Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig svartskjerm uten at PC responderer

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn og uten at det har med spesifikke tilfeller og gjøre, så får jeg svart skjerm og skjermen finner plutselig ikke signal.

Når det skjer er helt tilfeldig, den ene dagen kan den stå på hele dagen og den andre dagen kan den gå i svart et par ganger.

Må trykke på reset knappen for å boote pc på nytt for få tilbake bildet!

PC`en er nyinnkjøpt denne uka og er selvbygd, bruker kun den interne radeon brikka til skjermdriver og har i tillegg akkurat oppdatert drivern.

Hva kan dette bety?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onboard-GPU blir sjelden/aldri for varmt, så sant du ikke har et luft-tett kabinett. Og hvis mobo-tempen ligger på noen og tjue grader, er det neppe årsaken.

Jeg ville testet å fjerne driverne (hvis det er ATI, fjern både driverne og Catalyst), reboota, og sjekket hvorvidt feilen kommer tilbake. Se også om det skjer i noen spesifikke tilfeller, feks har du oppe websider med flash? youtube? bevegelig grafikk?

Har sett bisarre tilfeller hvor helt random programmer skaper problemer med spesifikke drivere også. Utrolig vanskelig å feilsøke etter slike feil, dog.

Lenke til kommentar

Kabinettet er relativt åpent med 140mm innsug og 2 x 120mm på utluft så jeg tviler på at det er tempen.

Opplevd et par ganger at det er vel tilkobling av usb/jack i panelet i front at skjermen går i svart men også ved helt tilfeldige anledninger uten at jeg gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

Oppdaget idag når jeg hadde musikk i headsettet at den også ble stille i det skjermen gikk svart.

Men fremdeles så lyser det ifra hovedkortet der det skal gjøre og den slår seg aldri av.

Finnes det ingen applikasjoner som gjør et "meget avansert søk" i feilsøking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...