Gå til innhold

MySQL Log-inn, database problem?

Anbefalte innlegg

Nytt spørsmål tre hakk lenger ned

-----------------------

Hei, beklager om dette er i feil forum eller at det er besvart før. Men jeg leiter og leiter, men finner ikke ut 100 % hvordan jeg publiserer siden min.

Jeg har laget nettsiden på min lokale maskin, som består av php koder og forhåpentlig vis MySQL snart. Dette er en skoleoppgave, og læreren sa noe om å bruke en database vi får fra skolen.

Har snakket med en annen og han sa han la det ut på public_html, og den mappen har jeg nå funnet. Men hva gjør jeg videre?

Jeg bruker Dreamweaver og har opprettet en side hos dot.tk

Takker for hjelpen

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

En stund siden sist jeg drev på med det, men nå trenger jeg å få ordnet opp i noe som har plaget meg en stund.

Jeg har fått lastet opp siden min til en Host, og den er oppe å kjører. Men jeg har problemer med databasen.

Jeg bruker http://www.zymic.com/free-web-hosting/ til å publisere siden min.

Ideen var at jeg kunne enkelt laste opp databasen min, over til det stedet. Og da alt ville fungere fint. De bruker noe som heter SQL-Buddy, og der kan jeg importere .sql fil. Men jeg finner ingen .sql-fil på PC'n min. Jeg gikk inn på MYSQL--> Data --> phplogin (som er navnet på mappa mi). Men alt jeg finner der er OPT, FRM, MYD og MYI filer. Ingen av disse funker å laste opp på den siden.

Så jeg prøvde å lage en database innad i den SQL Buddy greia (Og jeg er ikke kjent med den). Men jeg får laget brukere, samt lage passord til de. Men når jeg skriver inn brukernavn og passord på hjemmesiden min, så får jeg en feilmelding at den ikke kunne koble til databasen. Samt noen andre error-meldinger:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php:2) in /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php on line 15

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php:2) in /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php on line 15

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'192.168.1.1' (using password: NO) in /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php on line 23
Kunne ikke koble til

Noen som har tips til en nybegynner som meg? Takk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men jeg finner ingen .sql-fil på PC'n min. Jeg gikk inn på MYSQL--> Data --> phplogin (som er navnet på mappa mi). Men alt jeg finner der er OPT, FRM, MYD og MYI filer. Ingen av disse funker å laste opp på den siden.

1. Har du tilgang til phpMyadmin?
  2. Har du tilgang til databasen din?
  3. Kan du dumpe databasen som sql (flate filer).?

Lenke til kommentar

Har du PHP-koden der du får feilmeldingen? Hvis det har noe med koden å gjøre.

Koden er i orden. Ihvertfall når jeg tester den på min lokale maskin.

<?php 

session_start();

$username = $_POST['username'];
$password = $_POST['password'];

if ($username&&$password)
{

$connect = mysql_connect("localhost","root","") or die("Kunne ikke koble til");
mysql_select_db("phplogin") or die("Kunne ikke finne database");

$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username'");

$numrows = mysql_num_rows($query);

if ($numrows!=0)
{
while ($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
	$dbusername = $row['username'];
	$dbpassword = $row['password'];
}

if ($username==$dbusername&&$password==$dbpassword)
{
echo "Vellykket. <a href='member.php'> Klikk</a> her for å gå inn i medlemssiden.";
$_SESSION['username']=$username;	
}
else
echo "Feil passord!";	

}
else
die("Den brukeren finnes ikke! <a href='index.php'> Klikk her</a> for å returnere til hovedsiden.");
}
else
die("Skriv inn både brukernavn og passord.");

?>

Men jeg finner ingen .sql-fil på PC'n min. Jeg gikk inn på MYSQL--> Data --> phplogin (som er navnet på mappa mi). Men alt jeg finner der er OPT, FRM, MYD og MYI filer. Ingen av disse funker å laste opp på den siden.

1. Har du tilgang til phpMyadmin?
  2. Har du tilgang til databasen din?
  3. Kan du dumpe databasen som sql (flate filer).?

Kom på nå at jeg har gjort det før. Ja, fikk exportert en sql fil. Problemet nå er at jeg ikke får lastet den opp på SQL Buddy. Jeg veger fil og trykker på Submit, men den bare står "importing..." Men hvis jeg laster opp noen filer som ikke er sql fil, får jeg feilmelding med en gang. Er det meningen at den skal bruke så lang tid?!

Nå fikk jeg endelig lastet den opp, men fikk denne meldingen:

0 statements were executed from the file.

The following errors were reported:

- Duplicate entry '1' for key 1

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kom på nå at jeg har gjort det før. Ja, fikk exportert en sql fil. Problemet nå er at jeg ikke får lastet den opp på SQL Buddy.

Jeg kjenner ikke SQL buddy.

Jeg veger fil og trykker på Submit, men den bare står "importing..." Men hvis jeg laster opp noen filer som ikke er sql fil, får jeg feilmelding med en gang. Er det meningen at den skal bruke så lang tid?!

Hos en av mine amerkanske hostere hvor jeg kan velge om jeg vil bruke MySQL eller PostGreSQL, er det gjort på sekunder og laste opp store flate sql filer.

Installerer du xampp

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

på egen maskin, følger det verktøy med den pakken hvor innlasting i databasen skal gå minst like raskt.

Se eksempel på bruk av PostGreSQL, PDO http://php.net/manual/en/book.pdo.php databasekonfigurering, obect relational mapping (ORM) og object overloading i php her:

http://www.oopschool.com/books/ProPHP6Example.pdf

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om sql koden er riktig, tyder det på at der er problemer med import funksjonaliteten i SQL buddy.

ID nøkler (som brukes til å danne relasjoner mellom ulike tabeller) må være entydige.

Lenke til kommentar

Om sql koden er riktig, tyder det på at der er problemer med import funksjonaliteten i SQL buddy.

ID nøkler (som brukes til å danne relasjoner mellom ulike tabeller) må være entydige.

Virker som SQL-Buddy ikke er verdens beste funksjon :p Men kan jo være at jeg bruker den feil :/

Jeg slettet en tabel i SQL-Buddy, så da kom ikke den siste delen av meldingen. Så nå står det bare "0 statements were executed from the file."

Jeg fulgte en guide på Youtube på hvordan lage dette log-inn systemet. Som sagt, fungerer alt helt utmerket på min localhost.

Et utdrag fra sql-filen. Vet ikke om den sier deg noe:

-

-- Table structure for table `users`

--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `users` (

`id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,

`username` varchar(25) NOT NULL,

`password` varchar(25) NOT NULL,

PRIMARY KEY (`id`)

) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=4 ;

-

Lenke til kommentar

Noen av disse feilmeldingene kommer sannsyligvis fordi du har mellomrom/space/return forran session_start();

Det skal ikke være noen! tegn forran session_start();

En stund siden sist jeg drev på med det, men nå trenger jeg å få ordnet opp i noe som har plaget meg en stund.

Jeg har fått lastet opp siden min til en Host, og den er oppe å kjører. Men jeg har problemer med databasen.

Jeg bruker http://www.zymic.com/free-web-hosting/ til å publisere siden min.

Ideen var at jeg kunne enkelt laste opp databasen min, over til det stedet. Og da alt ville fungere fint. De bruker noe som heter SQL-Buddy, og der kan jeg importere .sql fil. Men jeg finner ingen .sql-fil på PC'n min. Jeg gikk inn på MYSQL--> Data --> phplogin (som er navnet på mappa mi). Men alt jeg finner der er OPT, FRM, MYD og MYI filer. Ingen av disse funker å laste opp på den siden.

Så jeg prøvde å lage en database innad i den SQL Buddy greia (Og jeg er ikke kjent med den). Men jeg får laget brukere, samt lage passord til de. Men når jeg skriver inn brukernavn og passord på hjemmesiden min, så får jeg en feilmelding at den ikke kunne koble til databasen. Samt noen andre error-meldinger:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php:2) in /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php on line 15

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php:2) in /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php on line 15

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'192.168.1.1' (using password: NO) in /www/zxq.net/s/m/o/smoothshift/htdocs/login.php on line 23
Kunne ikke koble til

Noen som har tips til en nybegynner som meg? Takk

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen av disse feilmeldingene kommer sannsyligvis fordi du har mellomrom/space/return forran session_start();

Enig. Endre

<?php 

session_start();
.............

til

<?php 
session_start();
.............

Lenke til kommentar

Xibriz og Kgun, tror dere virkelig at det vil hjelpe?

Det hjalp ikke :/

Løsningen kan være at jeg har forskjellige database-passord. Siden jeg måtte lage meg en ny database på den host-siden (for jeg kunne ikke importere sql-filen, som nevnt tidligere), så har kanskje den siden laget et annet passord. Får kanskje prøve det ut når jeg får tid.

Lenke til kommentar

Aner ikke, leste ikke innlegget engang. Bare så noe sånn som "Warning: session_start()" og kom med en løsning på en vanlig feil.

Der var derfor jeg skrev -> sannsynligvis <- ...

Nå når jeg studerer feilmeldingene er nok de første 2 ett resultat av den tredje, men du trenger ikke oppføre deg som en idiot hvis du fant det ut før meg.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Der skal ikke være linjeskift før session_start();

Eller forveksler jeg med at der ikke skal være annen kode før session_start(); ?

Dermed har jeg ikke sagt at der ikke er andre feil.

Aner ikke, leste ikke innlegget engang. Bare så noe sånn som "Warning: session_start()" og kom med en løsning på en vanlig feil.

Det gjorde heller ikke jeg.

Toppen på latskap er å gjøre alt riktig fra begynnelsen. Bruker man

http://php.net/manual/en/book.pdo.php

er det enkelt å koble seg til en database som vist i mitt pdf dokument lenket til ovenfor http://www.oopschool.com/books/ProPHP6Example.pdf

Les også her:

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/87063-A-walk-in-the-garden-part-1.

Anbefaler egentlig å starte med denne http://www.larryullman.com/books/php-6-and-mysql-5-for-dynamic-web-sites-visual-quickpro-guide-3rd-edition/ boken.

Blir det for vanskelig start her:

http://www.amazon.com/Simply-SQL-Rudy-Limeback/dp/0980455251

eller her:

http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Men der lærer han mest sannsynlig ikke om PDO, ORM samt "prepared statements" som har med database sikkerhet å gjøre. "SQL injection attacks" er så og si umulig om man bruker PDO på rett måte.

Liker personlig ikke å få servert en lang kodesnutt med et spørsmål om å finne feilen. Noe må man overlate til trådstarter.

Toppen på latskap er å gjøre alt riktig fra begynnelsen.

Lenke til kommentar
Der skal ikke være linjeskift før session_start();

Eller forveksler jeg med at der ikke skal være annen kode før session_start(); ?

HTTP-protokollen tillater ikke at man sender headers etter innhold. Du kan skrive all verdens kode før session_start, så lenge den ikke printer ut noe. Hvorvidt du har et linjeskift før funksjonskallet har naturligvis ingen ting å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

HTTP-protokollen tillater ikke at man sender headers etter innhold. Du kan skrive all verdens kode før session_start, så lenge den ikke printer ut noe. Hvorvidt du har et linjeskift før funksjonskallet har naturligvis ingen ting å si.

Husker det nå. Mye å huske på. Her

//if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] !== '127.0.0.1') die(header("Location: http://www.forumnorway.com/service.php"));

er et eksempel jeg bruker selv på mitt forum. Den kode snutten må komme før annen kode. I perioder med mye spam tar jeg vekk kommentaren // og videresender besøkende til service.php med blant annet denne:

<?php
if(isset($_SERVER['HTTP_REFERER']))
echo ("You surfed from: " . $_SERVER['HTTP_REFERER']);
echo "<br />" ;
echo "<br />" ;
require_once('class.GetIp.php');
$client = new Client();
echo ("Via real IP address: " . $client->getIp());
echo "<br />" ;
echo "<br />" ;
echo ("IP address: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR']);
echo "<br />" ;
echo "<br />" ;
echo ("Browser client: " . $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']);
echo "<br />" ;
if(isset($_SERVER['REMOTE_HOST']))
echo ("Remote host: " . $_SERVER['REMOTE_HOST']);
echo "<br />" ;
echo ("Remote port: " . $_SERVER['REMOTE_PORT']);
echo "<br />" ;
echo "<br />" ;
if(isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']))
echo ("Forwarded for: " . ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']));
echo "<br />" ;
if(isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_HOST']))
echo ("Forwarded Host: " . ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_HOST']));
echo "<br />" ;
if(isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SERVER']))
echo ("Forwarded Server: " . ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SERVER']));
echo "<br />" ;
?>

koden.

Hvor

class.GetIP.php

<?php
  /**
    * \ingroup Net
    *
    * Basic class that will return the real IP address of a request. In the future this class
    * will be improved to return other things such as the user agent, content type, etc.
    */
class Client  
{

/**
    * Gets the "true" IP address of the current user
    *
    * @return  string   the ip of the user
    */
   function getIp()
   {
       global $REMOTE_ADDR;
       global $HTTP_X_FORWARDED_FOR, $HTTP_X_FORWARDED, $HTTP_FORWARDED_FOR, $HTTP_FORWARDED;
       global $HTTP_VIA, $HTTP_X_COMING_FROM, $HTTP_COMING_FROM;
       global $HTTP_SERVER_VARS, $HTTP_ENV_VARS;

// Get some server/environment variables values
       if (empty($REMOTE_ADDR)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['REMOTE_ADDR'])) {
               $REMOTE_ADDR = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['REMOTE_ADDR'])) {
               $REMOTE_ADDR = $_ENV['REMOTE_ADDR'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['REMOTE_ADDR'])) {
               $REMOTE_ADDR = $HTTP_SERVER_VARS['REMOTE_ADDR'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['REMOTE_ADDR'])) {
               $REMOTE_ADDR = $HTTP_ENV_VARS['REMOTE_ADDR'];
           }
           else if (@getenv('REMOTE_ADDR')) {
               $REMOTE_ADDR = getenv('REMOTE_ADDR');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_X_FORWARDED_FOR)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED_FOR = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED_FOR = $_ENV['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED_FOR = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED_FOR = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_X_FORWARDED_FOR')) {
               $HTTP_X_FORWARDED_FOR = getenv('HTTP_X_FORWARDED_FOR');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_X_FORWARDED)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_X_FORWARDED'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED = $_ENV['HTTP_X_FORWARDED'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_X_FORWARDED'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_X_FORWARDED'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_X_FORWARDED'])) {
               $HTTP_X_FORWARDED = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_X_FORWARDED'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_X_FORWARDED')) {
               $HTTP_X_FORWARDED = getenv('HTTP_X_FORWARDED');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_FORWARDED_FOR)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_FORWARDED_FOR = $_SERVER['HTTP_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_FORWARDED_FOR = $_ENV['HTTP_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_FORWARDED_FOR = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_FORWARDED_FOR'])) {
               $HTTP_FORWARDED_FOR = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_FORWARDED_FOR'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_FORWARDED_FOR')) {
               $HTTP_FORWARDED_FOR = getenv('HTTP_FORWARDED_FOR');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_FORWARDED)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_FORWARDED'])) {
               $HTTP_FORWARDED = $_SERVER['HTTP_FORWARDED'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_FORWARDED'])) {
               $HTTP_FORWARDED = $_ENV['HTTP_FORWARDED'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_FORWARDED'])) {
               $HTTP_FORWARDED = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_FORWARDED'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_FORWARDED'])) {
               $HTTP_FORWARDED = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_FORWARDED'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_FORWARDED')) {
               $HTTP_FORWARDED = getenv('HTTP_FORWARDED');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_VIA)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_VIA'])) {
               $HTTP_VIA = $_SERVER['HTTP_VIA'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_VIA'])) {
               $HTTP_VIA = $_ENV['HTTP_VIA'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_VIA'])) {
               $HTTP_VIA = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_VIA'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_VIA'])) {
               $HTTP_VIA = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_VIA'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_VIA')) {
               $HTTP_VIA = getenv('HTTP_VIA');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_X_COMING_FROM)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_X_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_X_COMING_FROM = $_SERVER['HTTP_X_COMING_FROM'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_X_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_X_COMING_FROM = $_ENV['HTTP_X_COMING_FROM'];
           }
           else if (!empty($HTTP_SERVER_VARS) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_X_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_X_COMING_FROM = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_X_COMING_FROM'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_X_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_X_COMING_FROM = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_X_COMING_FROM'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_X_COMING_FROM')) {
               $HTTP_X_COMING_FROM = getenv('HTTP_X_COMING_FROM');
           }
       } // end if
       if (empty($HTTP_COMING_FROM)) {
           if (!empty($_SERVER) && isset($_SERVER['HTTP_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_COMING_FROM = $_SERVER['HTTP_COMING_FROM'];
           }
           else if (!empty($_ENV) && isset($_ENV['HTTP_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_COMING_FROM = $_ENV['HTTP_COMING_FROM'];
           }
           else if (!empty($HTTP_COMING_FROM) && isset($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_COMING_FROM = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_COMING_FROM'];
           }
           else if (!empty($HTTP_ENV_VARS) && isset($HTTP_ENV_VARS['HTTP_COMING_FROM'])) {
               $HTTP_COMING_FROM = $HTTP_ENV_VARS['HTTP_COMING_FROM'];
           }
           else if (@getenv('HTTP_COMING_FROM')) {
               $HTTP_COMING_FROM = getenv('HTTP_COMING_FROM');
           }
       } // end if

// Gets the proxy ip sent by the user
       $proxy_ip     = '';
       if (!empty($HTTP_X_FORWARDED_FOR)) {
           $proxy_ip = $HTTP_X_FORWARDED_FOR;
       } else if (!empty($HTTP_X_FORWARDED)) {
           $proxy_ip = $HTTP_X_FORWARDED;
       } else if (!empty($HTTP_FORWARDED_FOR)) {
           $proxy_ip = $HTTP_FORWARDED_FOR;
       } else if (!empty($HTTP_FORWARDED)) {
           $proxy_ip = $HTTP_FORWARDED;
       } else if (!empty($HTTP_VIA)) {
           $proxy_ip = $HTTP_VIA;
       } else if (!empty($HTTP_X_COMING_FROM)) {
           $proxy_ip = $HTTP_X_COMING_FROM;
       } else if (!empty($HTTP_COMING_FROM)) {
           $proxy_ip = $HTTP_COMING_FROM;
       } // end if... else if...

// Returns the true IP if it has been found, else FALSE
       if(!empty($REMOTE_ADDR))
           return $REMOTE_ADDR;
       else
           return FALSE;

// NOTE: the proxy addresses can be faked - shouldn't be depended on
           // for security - perhaps plugins like karma, et al. might want to use
           // this value, but all ip-based-blocking need the REMOTE_ADDR
/*        
       if (empty($proxy_ip)) {
           // True IP without proxy
           return $direct_ip;
       } else {
           $is_ip = ereg('^([0-9]{1,3}\.){3,3}[0-9]{1,3}', $proxy_ip, $regs);
           if ($is_ip && (count($regs) > 0)) {
               // True IP behind a proxy
               return $regs[0];
           } else {
               // Can't define IP: there is a proxy but we don't have
               // information about the true IP
               return FALSE;
           }
       } // end if... else...
*/
   } // end of the 'PMA_getIp()' function

}
?>

Et annet eksempel:

The XML declaration typically appears as the first line in an XML document. The XML declaration is not required, however, if used it must be the first line in the document and no other content or white space can precede it.

Kilde: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms256048.aspx

Ikke alltid lett å huske dette. En stund siden jeg har brukt session_start(), men jeg visste at der var noen problemer forbundet med bruken. Takk for påminnelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...