ZingFreelancer Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) God Morgen. For noen dager siden var min høyre mandel hovnet, men den har blitt bedre siden. Igår hadde jeg nyse anfall, nøs gjerne flere ganger rett etter hverandre. Idag våknet jeg med et sår stemmebånd. Altså, det stedet like før du svelger, bakerst i munnen, gjør veldig vondt hver gang jeg svelger. På toppen av det har jeg tett nese, røde, tørre øyne og et litt tung hodet. Det som plager meg er stemmebåndet/halsen, den gjør det forferdelig vondt å svelge. Drikke varm drikke hjelper å minke smerten, men ikke permanent. Repsils og drops hjelper ingenting mot smerten, samme går for honning og varmt melk. Har prøvd alt av det i starten av vinteren når jeg hadde lignende symptomer, da var jeg syk i 5 dager, det var et helvete. Oppsøkte legen og alt han kunne gjøre var å si "Det er bare en virus/bakterie infeksjon, det vil gå over av seg selv etter noen dager"... Har noen erfaring med lignende? Hvordan kan man bli frisk raskest mulig? Hva slags legemidler hjelper? Takk for alle tips og råd. Aleksander Endret 4. mars 2011 av ZingFreelancer Lenke til kommentar
herixta Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Høres ut som et absurd kjerringråd, men noe som hjalp meg når jeg slet med såre stemmebånd tidligere var å fylle en flaske halvfull med varmt vann, finne et rør som du stikker nedi flaska (helst større enn sugerør), og blåse rolig ned i vannet en tjue minutters tid.. HAHA! ikke tro jeg ikke hører selv hvor utrolig dumt det høres ut, men det hjalp meg masse i hvertfall! god kondistrening også Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Sår hals er vel noe av det som forsvinner fortest i en forskjølelse. Du begynner med sår hals 2-4 dager og etterhvert går den over til å klø i stedet (ikke det at det er noe bedre da men). Tett nese og hosting (som følge av kløe i halsen) er det som sitter lengst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå