Fizzle Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Spørsmålet er jo ganske innlysende med tanke på tittelen, men her kommer det: Jeg er altså en 16 år gammel gutt som kunne godt tenkt seg en sommerjobb i SFO. Kan noen si litt om dette? Erfaringer? Hva gjør man? Har jeg mulighet til å få en slags assistent jobb når jeg bare er 16 år gammel? Hvordan går man fram her? Bør jeg stikke innom skolen og snakke med rektor eller noe sånt? Bør jeg ha med CV? Hva med søknad? Når bør jeg stikke innom? Det er nå allerede Mars, hva tror dere? Hvis noen kan gi meg litt informasjon her, ville det vært supert. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Du bør ta med CV og søknad, og det er bare å stikke innom nå. Du basicly leker med barna og passer på at de har det bra. Det som er problemet, er at i mange kommuner så slår de sammen de forskjellige SFOene til et "sommertilbud" slik at de ikke trenger folk til å jobbe i sommerjobb der. De bruker da de forskjellige ansatte fra de forskjellige tilbudene. rett og slett fordi det er mindre barn som trenger pass samtidig som de SFO-ansatte bare skal ha rundt 3 uker sommerferie, normalt sett, slik at de får kabalen til å gå opp. Men du får jo ikke vite om dette gjelder for din kommune uten at du søker. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Som iChristian sier, ta med deg CV og søknad og stikk innom den aktuelle skolen. Det er stort sett leking, som sagt. Iom at du er en ung gutt er du også relativt ettertraktet, ikke bare for arbeidsgiver, men også for barna. De syns det er rågøy med ungdommer som er med på alt. I tillegg vil som regel kommunen ha inn flere gutter/menn i barneskolen, og da spesielt 1.-5. klasse, som er de som går på SFO. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Definitivt, men som jeg sier i forhold til sommeren, her er de nok mange steder fullt inndekket. Men for jobbing resten av året, hvor du dessverre er på skolen, vil nok være veldig ønskelig. Men hør med skolen/kommunen din om hvordan de ordner sommeren der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå