Gå til innhold

Pisket krem og sukker eller ikke, hvorfor

10 stemmer

1. 1. Bruker du sukker i kremen?

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har vokst opp med at i pisket krem så tilsetter man ikke sukker. Mange reagerer på dette og synes at jeg er skikkelig rar. Det jeg lurer på er:

Hvorfor skal man evt. tilsette sukker i krem? Noen har påstått at det er for å få kremen stiv, men akkurat det har jeg aldri hatt problemer med.

I mine øyne så ødelegger man den gode kremsmaken ved å nettopp tilsette noe. Spesielt på kaker så synes jeg at sukker i kremen er upassende, kanskje spesifikt marsipankake og andre typer som allerede har mye sukker / søt smak i seg fra før.

Hva gjør du, og hvorfor?

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i sukker og vaniljesukker.

Ellers smaker det ikke noe spesielt, sånn som den du får på boks, og da er det jo like greit å bare kjøpe den ferdige enn å lage selv.

Det er også sånn når jeg lager saus som baserer seg på kremfløte, den må koke inn med krydder og kjøtt, ellers blir det ingen spesiell smak.

Lenke til kommentar

Alt til sitt bruk. Balanse er fine greier. Har du en søt sukkerbunn, dynket i søt saft og med søtt syltetøy mellom, blir det litt overkill med søt krem.

Det er heller ikke noe problem å få kremen stiv uten sukker, heller motsatt. Tilsatt sukker blir ikke kremen like fluffy, og den trenger lengre tid på å bli stiv. Jobber som kokk, og har pisket noen hundre liter med fløte etterhvert.

Ellers, Buffy, krem på boks (Tine Kremtopp) er tilsatt både sukker og vaniljearoma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...