seppo- Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Jeg er ute etter en bærbar som jeg kan bruke til studier(IT), bildebehandlig og film og som er tynn/lett slik at jeg lett kan ta den med meg på turer f.eks daglig til skolen, hytten eller andre reiser. Noe av det viktigste for min del er tykkelsen. Skal være så tynn som mulig. Jeg er ikke helt sikker på hvor kraftig PCen bør være(derfor jeg ønsker tips) siden jeg allerede eier en kraftig stasjonær PC (i7, 8gbram, ati 5870) som jeg spiller på og som takler de tunge programmene jeg bruker. Den bærbare trenger derfor ikke å være en kraftmaskin. Jeg kommer ikke til å bruke den til kraftig spilling, men likevel så skal den bærbare klare multitasking uten å henge seg opp. Å se på HD filmer eller kjøre Photoshop er minstekrav! Kriteriene er: IKKE APPLE Pris under 10 000,- mellom 14" - 16" (godtar noen 13" forslag, men er usikker på om det kan bli for lite.) Maks 3,3 cm tjukk på det tjukkeste. Vil at den skal være så tynn som mulig. Skjermen skal minst ha oppløsning på 1366 x 768 Kunne se på HD filmer eller kjøre photoshop uten å henge seg. Ønsker: i3, i5 eller i7 cpu (gjerne mulighet til å konfigurere selv) HELST FullHD: 1920 x 1080 4gb ram + SSD disk, men dette kan jeg kjøpe å sette inn selv senere! Har jeg sett på og vurdert: (erfaringer angående disse hjelper) oppdaterer etterhvert. Sony VAIO EB - 15", 1920 x 1080, H: 3,1cm, i5-480M, Mobility Radeon HD 5650 Acer Aspire TimelineX - 15", i5-460M, H: 3,1cm, Mobility Radeon HD 5470 - skeptisk til oppløsning! ASUS U31F - 13", i3/i5, 4GB RAM. Usikker på kraft pga ingen GPU + skeptisk til størrelse på skjerm. http://www.samsung.com/no/consumer/computer-peripherals/notebook/thin-light/NP-Q530-JT02SE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification - i5-450M, 15", H: 3.2cm, 4GB RAM, GeForce 330M GT, 1366 x 768 - skeptisk til oppløsning Om dere vet om flere gode bærbare som er tilsvarende i størrelse tar jeg gjerne imot forslag! Endret 4. mars 2011 av theseppo Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg kan absolutt anbefale deg en timelinex. Har selv en 4820tg med Core i7-640m, hd 5650, Intel G2 160gb ssd og jeg er kjempefornøyd. Oppløsningen fungerer veldig bra til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå