TanglewoodD Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) .... Endret 30. november 2011 av TanglewoodD Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Det er nok bare tull, men arbeidsgiver kan kreve at egenmelding bekreftes skriftlig i etterkant for å være gyldig. Uansett kan ikke slike rettigheter fjernes eller endres på ved kontrakt. Regelen er at arbeidsgiver skal ha beskjed om fravær innen arbeidsdagens slutt første fraværsdag, finner ikke noe som tilsier at det må meldes inn på en spesiell måte. Mener vel også at SMS er et jurdisk skriftlig medium nå (men det må isåfall noen andre bekrefte). Det er vel egentlig arbeidsgiver som skal kunne reglene og informere arbeidstakere, dermed er det isåfall arbeidsgiver som skulle ha ringt dersom det skulle være påkrevd. Endret 3. mars 2011 av gxi Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) ss Endret 30. november 2011 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ta en utskrift av relevant info, vis til arbeidsgiver og håp han tar til fornuften uten at dette må utvikle seg til en langvarig greie. Selvfølgelig er sms greit. Arbeidsgiver skriver jo selv ok Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Nå er denne saken ennå ikke over. jeg har prøvd å lete frem info iforhold til hvordan arbeidstakere står iforhold til rettigheter når de er tilkallingsvikar, men finner ingenting. Noen som vet om dette? Min sjef sa at hun sa at jeg ikke kunne sende sms under intervjuet for 7mnd siden. Men på den andre siden så husker ikke jeg dette, å hun kan godt ha løyet om det, for hun løy jo om arbeidskontrakten. Hvor kan jeg evnt. få tak i gratis / billig advokat? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Teit sjef. Hva med å ringe en fagforening, f.eks LO? Vet ikke om det gjelder kun for ansatte i LO, kanskje det er en fagforening innen ditt felt? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) kk Endret 30. november 2011 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Min sjef sa at hun sa at jeg ikke kunne sende sms under intervjuet for 7mnd siden. Men på den andre siden så husker ikke jeg dette, å hun kan godt ha løyet om det, for hun løy jo om arbeidskontrakten. Si til henne at hun ikke trenger å lyge til deg, og at du SKAL ha egenmeldingen. Alt hun prøver på er å snyte deg for penger du har krav på. Hvis hun løy om kontrakten, eller ikke husker hva hun skrev i den så er det vel ikke fjernt å anta at hun løy om intervjuet. Når jeg tenker på det, så er det ekstremt uvanlig at regler for firmaet man jobber i blir nevnt på et intervju. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Nå er det verdt å merke seg at uansett hva som er sagt eller skrevet, signert på, osv, så gjelder arbeidsmiljøloven over det. Arbeidsmiljøloven sier ingenting om hvordan egenmelding skal leveres inn, så vidt jeg kan se, bortsett fra at arbeidskiver _kan_ kreve det skriftlig bekreftet i etterkant, samt at arbeidsgiver skal ha fått "beskjed" om fravær innen arbeidsdagen er over. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Om hun bekrefter å ha mottatt smsen har hun også bekreftet å ha mottatt beskjeden, og du har dermed gjort ditt. Hvis hun sier at hun har sagt en ting på intervjuet, og så står noe annet i arbeidskontrakten, bør jo arbeidskontrakten være gjeldende. Denne ble jo også gjerne skrevet under på etter intervjuet, det er ikke uvanlig at detaljer spesifiseres/endres i kontrakten i forhold til hva som ble nevnt på intervjuet, sistnevnte er ofte veiledende, ca-tall osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå