hp85 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Prosessor: http://www.intel.com/consumer/products/processors/comparison-chart.htm Har den til venstre. Er den til høyre merkbart bedre eller bedre i det hele tatt? Skjermkort: Har dette: http://www.nvidia.co.uk/object/product-geforce-gt-420m-uk.html Er dette bedre? I pris vil det bli omtrent det samme, bortsett fra at jeg må betale returporto til Dell. Håper noe kan hjelpe. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hadde jeg skjønt millimetern av hva du mener så kanskje. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hadde jeg skjønt millimetern av hva du mener så kanskje. Hehe. Mener at jeg har en, nylig kjøpt, maskin med den prosessoren og det grafikkortet, men at modellen nå er få med den andre prosessoren og det andre grafikkortet. Spm er derfor om disse endringene (i prosessor og grafikkort) er verdt å returnere PCen for (og kjøpe på nytt, med de "nye" spesifikasjonene). Om disse endringene gjør maskinen bedre eller om det er det samme hva man har. Hva synes du? Endret 3. mars 2011 av hp85 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Grafikkbrikkene er det marginale forskjeller i ytelse på, 5-6frames/sek i høy oppløsning i f.eks Call of Duty Black Ops. Jeg klarer ikke finne ut hvilken cpu du har da det ikke er noen til høyre. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Grafikkbrikkene er det marginale forskjeller i ytelse på, 5-6frames/sek i høy oppløsning i f.eks Call of Duty Black Ops. Jeg klarer ikke finne ut hvilken cpu du har da det ikke er noen til høyre. Oj, beklager. Har i5-560M. Hvordan er den i forhold til i5-2520M? Fint om du kunne comparet de for meg. http://www.intel.com/consumer/products/processors/compare-processors.htm Takk for hjelpen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er det samme for de cpuene. 2520m gir 500poeng mer i 3dmark06 enn 560m. Om det er verdt å snu verden på hodet for er vel opp til deg. For meg så ser det veldig likt ut mellom disse speccene. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Det er det samme for de cpuene. 2520m gir 500poeng mer i 3dmark06 enn 560m. Om det er verdt å snu verden på hodet for er vel opp til deg. For meg så ser det veldig likt ut mellom disse speccene. Ja, det er sant. Er det mye med 500 poeng i denne sammenhengen, eller er det å regne som lite? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) i5-2520 er en prosessor av den nyeste generasjonen fra Intel, kjent som Sandy Bridge. I forhold til forrige generasjon er den mye mer strømgjerrig, og ytelsen er også en god del bedre, også utover det kjernefrekvensen skulle tilsi. Forskjellen mellom GT 420M og GT 525M er ikke så stor. Om det er verdt bryderiet å få den byttet, er opp til deg - selv synes jeg vel at Sandy Bridge er verdt det ... det kommer an på hvor mye bryderi det blir, og til hvilken kostnad. Og du må vel belage deg på å vente noen uker til Sandy Bridge er leveringsklar, i tilfelle. PS. Hvis det er 500 poengs forskjell i 3DMark 06 - som er en software som fokuserer på grafikkytelsen, så tyder det faktisk på at prosessoren er en god del bedre ... men jeg tviler på at en slik direkte sammenligning skal tas alt for høytydelig. Men at det er en sterkere prosessor, er det liten tvil om. Endret 3. mars 2011 av thomit Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 i5-2520 er en prosessor av den nyeste generasjonen fra Intel, kjent som Sandy Bridge. I forhold til forrige generasjon er den mye mer strømgjerrig, og ytelsen er også en god del bedre, også utover det kjernefrekvensen skulle tilsi. Forskjellen mellom GT 420M og GT 525M er ikke så stor. Om det er verdt bryderiet å få den byttet, er opp til deg - selv synes jeg vel at Sandy Bridge er verdt det ... det kommer an på hvor mye bryderi det blir, og til hvilken kostnad. Og du må vel belage deg på å vente noen uker til Sandy Bridge er leveringsklar, i tilfelle. PS. Hvis det er 500 poengs forskjell i 3DMark 06 - som er en software som fokuserer på grafikkytelsen, så tyder det faktisk på at prosessoren er en god del bedre ... men jeg tviler på at en slik direkte sammenligning skal tas alt for høytydelig. Men at det er en sterkere prosessor, er det liten tvil om. Takk for gode svar. Når det gjelder disse prosessorene i forhold til hverandre, er det slik at dette er noe man vil merke ved daglig bruk? Noe den ene klarer, men ikke den andre? Har ingen planer å spille krevende spill, i "verste" fall noe ala Fifa 11. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg tviler på at du vil merke noen forskjell til daglig siden du ikke planlegger å spille krevende spill. Det er tross alt ikke all verdens forskjell, muligens mellom 5-10% mellom cpuene og noe mindre mellom grafikkbrikkene. Det er som Thommit sier opp til deg. Hvis du synes det er verdt det så bytter du, hvis ikke så har du allerede en bra allround maskin. Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Jeg tviler på at du vil merke noen forskjell til daglig siden du ikke planlegger å spille krevende spill. Det er tross alt ikke all verdens forskjell, muligens mellom 5-10% mellom cpuene og noe mindre mellom grafikkbrikkene. Det er som Thommit sier opp til deg. Hvis du synes det er verdt det så bytter du, hvis ikke så har du allerede en bra allround maskin. Ja, blir ca 500 kr ekstra å betale, inkl frakt for retur, så det er vel kanskje ikke noen vits. I tillegg til en del arbeid. Takk for hjelp. Endret 4. mars 2011 av hp85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå