AmbassadorNOR Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei godtfolk! Min mor har trøbbel med sin PC. Får opp følgende beskjed når jeg prøver å starte den opp: No bootable device -- insert boot disk and press any key". Regner med at det er noe galt med HDD'n, og ser også inne i BIOS at det står følgende under HDD Model Name: Not installed. Tok ut HDD'n bare for å sjekke at den satt skikkelig fast, og det gjorde den, MEN det er en liten kaffeflekk på den Lurer da på hvilken HDD som blir riktig for den pc'en der? Lurer også på om SATA mode skal stå som IDE-mode, eller AHCI-mode? Den her kanskje? Riktig HD? Har rimelig lite peiling på det her, så all hjelp mottas med stor takk Vil ikke sløse med pengene til ho mor ved å bestille feil HD :-P Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Vanlig 2,5" SATA disk lik den du linker til ja.. Er du lur kjøper du SSD. Sett BIOS på AHCI. Endret 3. mars 2011 av Trainman Lenke til kommentar
AmbassadorNOR Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Vanlig 2,5" SATA disk lik den du linker til ja.. Er du lur kjøper du SSD. Sett BIOS på AHCI. Takker for svar! SSD blir vel litt for dyr for ho mor :-P Se om ikke jeg får bestilt en ny HD da ja Men kan det være et annet problem enn ødelagt HD? Det meste tyder vel egentlig på ødelagt HD, men vil gjerne ha synspunkt på hva annet det kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå