Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Teoriprøver.no i forhold til teoriprøven?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rett tråd, viss ikke får noen flytte den :)

Har tenkt å ta teorien neste uke, og har tatt ganske mange prøver på www.teoriprover.no, slk sat jeg er nedde i maksimalt 1-2 feil per prøve. Det jeg lurer på er, hvordan er denne i forhold til teoriprøven jeg får? Er det nok å kunne det som er her? Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg strøk etter jeg tok der.

Husk at spørsmålene du får er langt vanskeligere.

Les boken godt, ta detaljer, siden ofte det du får.

Ikke regn med å få enkle spørsmål (Noen får du nok) men er langt vanskelige.

F.eks:

Når gjelder vilkeplikten ved vilkeplikskilt?

(Ved skiltet, 10 cm før skiltet, 5 cm før skiltet, eller må man ta å måle dette på med sammenligning av farten?)

Tror du må regne med slike spørsmål hvis ikke du er heldig. Ofte er statistikk også. F.eks hvor mange personer blir alvorlig skadet ved å ikke bruke bilbelte per år.

Du må også regne med, hvis du ikke svarer på spørmålene vil du stryke, (Blir feil svar) som er nevnt før du tar prøven.

Ofte stilles spørsmålene på en slik måte, at man blir litt forvirrret og usikker, så er ikke anbefale for folk med dysleksi de vil gjøre det ekstra dårlig på prøven.

provolone: Tror du var enten heldig eller tok teorien på et godt tidspunkt.

I de siste årene har det nok blitt langt strengere, slik at det blir dyrt å ikke være forbred.

1 feil av 45 spørsmål er ikke så ille. Men kan være du har motorsykkel/moped fra før, slik blir det litt enklere på teori og praksis kjøring.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg også prøvd på teoritentamen.no og prove.no, her er en del varierte spørsmål, og en del varierende vanskelighetsgrad, så satser på at det går greit dersom jeg får til alle de tre ;)

Lenke til kommentar

Brukte prove.no da jeg måtte ta ta lappen på nytt for et drøyt år siden etter litt frisk kjøring på motorveien. Nå var det nok litt anerledes for meg, da jeg hadde noen års erfaring bak rattet fra før av - men spør du meg bør du klare testen hos biltilsynet greit dersom du står alle gangene du prøver på nett. Da den store dagen kom brukte jeg litt over fem minutter og fikk tre feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...