B4stian Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Tenkte jeg skulle kjøpe meg et Canon EF 50mm f/1.4 USM. Noen som vet om Japan Photo handler gjennom de norske importørene eller om de gråimporterer alt? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Såvidt jeg husker sluttet JP med dette. Prisen er forøvrig lik som på fotovideo, så det er ingenting ved prisen som tyder på at dette er 'gråimport'. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 JP pleier og være flinke til å benevne det i spesifikasjonene hvis varen er importert utenom vanlige kanaler. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Dette er ikke gråimport/EU-modell, men direkte fra Canon Norge. Hilsen Japan Photo-ansatt Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Er det så stor forskjell på Canon EF 50mm f/1.4 USM og Canon EF 50mm f/1.8 II? Førstnevnte koster jo 4 ganger mer. Når jeg sammenligner de så virker jo f/1.8 linsa faktisk skarpere. http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=115&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=105&CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0 Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Er skarphet alt, da? Hva med ting som fokusring (størrelse), byggekvalitet, bokeh og lysstyrke? Hadde helt klart valgt f/1.4 foran f/1.8 for min egen del i vertfall. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 For de på budsjett f/1.8, for de som har fotografering som hovedhobby f/1.4 og for de som tar hobbyen litt/veldig lengere f/1.2. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Er skarphet alt, da? Hva med ting som fokusring (størrelse), byggekvalitet, bokeh og lysstyrke? Hadde helt klart valgt f/1.4 foran f/1.8 for min egen del i vertfall. Hva legger du i byggkvalitet? Værtetting, eller bruk av metall mot plast? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Værtetting får du kun på L-serien til Canon såvidt jeg vet. Akam skrev en fin konklusjon og test her. Leste den og sikkert 10-12 andre de siste dagene for å finne ut hva jeg burde velge. Gleder meg til å få prøvd ut objektivet i helga. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Hvis du har kjent på 50mm f/1.8 så minner den om en plastskrangle fra Nille til 19,90,- . Mer seriøst så er det fatning i plast som jeg ikke liker, og ikke minst fokusringen som er direkte forferdelig. Værtetting eller ikke, objektivene er som regel mer vanntett enn fotografen. Endret 5. mars 2011 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå