Gå til innhold

Ekstern harddisk / mediaplayer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker meg:

- et lagringsmedium hvor all musikk og alle filmer er samlet i en "boks" (1-2TB)

- "boksen" skal kobles til TV og stereoanlegg for avspilling av bilde og lyd

- tilgang til å overføre filer til og fra "boksen" med pc og mac via trådløst nettverk

- og ikke være altfor dyrt...

Jeg har tidligere hatt en ekstern harddisk med mediaplayer (Memup) koblet til tv og stero men den tålte ikke fallet fra stereobenken til gulvet :p Den hadde heller ikke noe bra brukergrensesnitt på TV-skjermen. Nå ønsker jeg å finne en super løsning som har alt.

Blir forvirret over alt som finnes; PS3, NAS, TimeCapsule, Apple TV, Boxee osv...

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har selv nevnt flere alternativer som Boxee. Netgear og AC Ryan har også gode mediaspillere.

Flere av disse, om ikke alle kan tilknyttes eksterne usb disker, NAS bokser eller delte mapper i nettverket.

Selv kjører jeg en Netgear RDYNAS NAS boks og en AC Ryan HD Mini noe som funker helt utmerket til film.

Det funker også til musikk men Mini'n klarer ikke lese spillelister så den er ikke spesielt godt egnet til musikk selv om den lydmessig er meget bra. (Blir slitsomt å sitte å bytte "plater" hele tiden når man er vant til spillelister.)

Så tipset mitt må være å gå for en boks som takler spillelister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...