Darklord87 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Vallaiz! jeg har RAID på hk mitt. det er tilsammen 4 IDE-porter, hvorav 2 av dem er RAID! Er det mulig å gjøre om de 2 RAID-portene om til vanlige IDE-porter ved hjelp av BIOS? f.eks ved å skruv av RAID funksjonen på hk i BIOS.... :-? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Så lenge du ikke setter opp et RAIDarray så fungerer de portene akkurat som vanlige porter. På noen kontrollere må du fikle litt i bios, men oftest er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Høh? Er det sånn på alle kort da? Trodde ikke det jeg da. Hadde en gang et Msi Kt7 Turbo special edition. På dette kunne jeg bestemme funksjonen til de ekstra portene ved en Jumper, men på mitt vanlige Msi Kt7 Turbo Raid kan jeg ikke dette. Her går det så vidt jeg veit ikke an å slå av Raid heller. På mitt Msi Kt3 Ultra-ARU kort kan jeg slå av Raid kontrolleren i Bios. Har aldri prøvd å kjøre uten å sette diskene opp som Array. Går dette altså? Burde nesten prøve, men gidder ikke å stresse nå. Alt virker ok, og jeg må flytte på MASSE data for å sjekke. Da er det fort gjort å føkke det til.... Men dersom noen kan bekrefte/avkrefte så hadde det vært greit å vite til seinere :wink: Lenke til kommentar
Darklord87 Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 ok! Hver gang jeg booter opp så står det"no array found" eller no sånt... å jeg har et msi kt3 ultra aru hk..!Så da går det altså å skru av RAID piss et da... Fett!!! Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har epox 8kta3+ og kjører begge diskene mine på RAID kontrolleren, og cd og brenner på den ordinære kontrolleren. Fungerer fint det og man slipper å gjøre noe som helst. RAID kontrolleren er bare en ide kontroller som har mulighet for RAID. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ok så måtte jeg prøve da... Kløen ble for stor :-? Det jeg fikk til var å kjøre diskene på raid-kanalen som enkle disker. De ble da satt opp som ett 1+0 Array. Det var ingen kontakt med diskene dersom jeg slo av Raid-kontrolleren i BIOS. Ergo må man kjøre en eller annen form for array på MSI Kt3 Ultra-ARU kortene dersom man skal bruke diskene der. De virker med andre ord IKKE som en ekstra IDE-kanal. Her er det sikkert hva fabrikaten av hovedkort legger opp til som bestemmer hvordan disse portene kan brukes. M.a.o. må man nesten prøve seg frem for å se hva som går på ens eget kort. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 ok! Hver gang jeg booter opp så står det"no array found" eller no sånt... å jeg har et msi kt3 ultra aru hk..!Så da går det altså å skru av RAID piss et da... Fett!!! Stemmer, stemmer....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå